Musemåtte til optisk mus
Fra : Stig Holmberg

Dato : 26-04-01 22:40

Hej
Hvilken musemåtte er den bedste til en optisk mus, der jo ikke kræver
friktion, samtidig skal overfladen være jævn i farven og ikke for
reflekterende.

Mvh. Stig

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 27-04-01 02:37

"Stig Holmberg" <stig-holmberg@mail.tele.dk> wrote:

> Hvilken musemåtte er den bedste til en optisk mus, der jo ikke kræver
> friktion, samtidig skal overfladen være jævn i farven og ikke for
> reflekterende.

Kig hos www.everglide.de

De har både EverGlide og fUnc, som begge er kompatible med optiske mus.
Jeg taler af erfaring, da jeg har dem begge - og de virker.

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 27-04-01 02:44

Rettelse:

> De har både EverGlide og fUnc, som begge er kompatible med optiske mus.

Den gamle EverGlide er IKKE 100% kompatibel med optiske mus.
Det er den nye til gengæld. - Kig på beskrivelsen af måtterne, før du gør
noget.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 27-04-01 11:36

Tak for tippet, de ser spændende ud, men der er åbenbart ikke en butik i DK
så man kan se/prøve dem før køb?

Mvh. Stig

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 27-04-01 13:08

"Stig Holmberg" <stig-holmberg@mail.tele.dk> wrote:

> Tak for tippet, de ser spændende ud, men der er åbenbart ikke en butik i
DK
> så man kan se/prøve dem før køb?

Jeg tvivler på det.

Kan anbefale dig at læse de reviews, der er links til på siden.
Selv kan jeg sige, at jeg foretrækker fUnc måtten. - EverGlide er simpelthen
alt, alt, ALT for glat til min smag.
Men det er jo smagssag. :)

Hvis du er i tvivl, ville jeg vælge fUnc - da den er mere som en 'normal'
måtte.

Det tager 3-4 dage for at nå frem, efter du har afgivet bestilling.

Held & lykke med det,

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 27-04-01 16:51

"Stig Holmberg" <stig-holmberg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvilken musemåtte er den bedste til en optisk mus, der jo ikke kræver
> friktion, samtidig skal overfladen være jævn i farven og ikke for
> reflekterende.
Jeg ved ikke med andre folk, men grunden til at jeg købte en optisk mus var
netop for at slippe for musemåtten... Er der nogle fordele ved at bruge en
musemåtte?

Mvh. Jonas

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 27-04-01 19:57

"Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> wrote:

> [...]
var
> netop for at slippe for musemåtten... Er der nogle fordele ved at bruge en

Hvis man spiller FPS som UT og Quake3 er det ikke bare nok med bordfladen.
Den er simpelhen ikke præcis nok.

Nogle vil måske påstå, at de klarer sig fint med bordfladen/anden musemåtte,
men det er, fordi de ikke har prøvet en kompatibel måtte endnu. :)