Forskel på Duron 800 og 900MHz
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 26-04-01 22:29

På mandag bestiller jeg ny processor til min pc, men jeg er i tvivl om det
skal være en 800 eller 850MHz Duron jeg skal købe. Jeg har tænkt mig at
clocke den kommende processor til 1GHz, men jeg har hørt at jeg roligt kan
spare pengene på en 850Mhz, idet den ikke kan clockes højere end 1GHz,
hvilket jo er det samme som 800Mhz'en. Er det mon rigtigt, eller er der
forskel?

Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-04-01 08:11

I princippet er der ingen forskel på Duron, om det så er en 600 mhz.
De går stort set alle op til 900-1000 mhz (med undtagelser til hver side)
Min gamle Duron 600 (fra september) var næsten stabil på 1 Ghz (100 % stabil
på 978 mhz)
Jeg vil dog sige at jo nyere batch desto bedre cpu (altså de nye cpu'er er
bedre end de gamle, da produktionen hele tiden bliver forbedret!). Men du
kan roligt nøjes med en 800 mhz
Jeg ville måske overveje at købe en T-bird 1 ghz istedet, da der er kommet
nogle nye modeller ud ! De hedder AXIA eller AVIA. De kan uden problemer OC
til +1400 mhz (har selv en på 1000@1496), så man må sige at man får noget
for pengene. De er nemlig fra samme serie som de nye 1,33 ghz !
Du skal dog huske at bede om dem, når/hvis du bestiller dem, da du sagtens
kan risikere at få en ældre model.
Hilsen Thomas

Fra : Lars Bjørn

Dato : 27-04-01 10:43

AXIA og AVIA, kommer de både med 200 og 266MHz FSB??

Lars

Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-04-01 10:46

Yep !

Fra : Lars Bjørn

Dato : 27-04-01 12:28

Jeg kan ikke finde noget info omkring den nye core - har prøvet på
Anandtech. Hvad er ændringerne ellers?

Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-04-01 13:52

Prøv at læs denne test :
http://firingsquad.gamers.com/hardware/axiaoc/page2.asp
Jeg tror bare at produktionsmetoden er blevet forbedret (AXIA'erne sælges
blandt andet også som 1,33 ghz)
Hilsen Thomas