Postfix og slette en mail fra queuen ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 17-03-04 11:55

Hej NG

Jeg har forsøgt at installere spamassassin, det lykkedes ikke, så jeg
fjernede det igen, men nu ligger der en mail i min queue der ikke kan komme
nogle vejne fordi den siger :
qmgr[6894]: warning: connect to transport filter: Connection refused

Så jeg ville godt bare slette den mail fra min queue. Jeg har message ID og
det hele, jeg kan bare ikke finde kommandoen til det

Nogen der kan hjælpe med det ?

Regards Jacob

Fra : Andreas Paasch

Dato : 17-03-04 12:01

Jacob d'Andrade wrote:

> [...]
>
> Så jeg ville godt bare slette den mail fra min queue. Jeg har message ID
> og det hele, jeg kan bare ikke finde kommandoen til det

man postqueue er nok hvad der giver dig svar.

--
Peace and long life ...
Registeret Linux user #292411

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 17-03-04 13:13

> man postqueue er nok hvad der giver dig svar.

Hej

Jeg kan få lov til at pushe queuen, men mailen kan ikke leveres, så jeg vil
have den slettet fra queuen, og det kan jeg ikke finde noget til med
postqueue

Jacob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-03-04 13:14

Jacob d'Andrade skrev:

> Så jeg ville godt bare slette den mail fra min queue. Jeg har
> message ID og det hele, jeg kan bare ikke finde kommandoen til
> det

Brug mailq til at finde ud af brevets id, og brug så

   # postsuper -d $id

for at slette det fra køen.

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/