Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
skat af gl firmabil
Fra : Morten Petersen

Dato : 17-03-04 10:26

Hej,

Er der nogen der ved hvor meget skat jeg skal betale af at køre i en 15 år
gl. firmabil med en værdi af ca 160000,- ?

Mvh
Morten Petersen

Fra : anders majland

Dato : 17-03-04 13:47

> Er der nogen der ved hvor meget skat jeg skal betale af at køre i en
> 15 år gl. firmabil med en værdi af ca 160000,- ?

Det kan du sikkert finde på www.toldskat.dk

Men jeg mener at man beskattes af 20% af værdien når den er over 3år og
værdien mindst sættes til 160000kr - Men se hellere selv efter

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-03-04 19:46

meddelelse news:c39i3p$qel$1@sunsite.dk...

> Det kan du sikkert finde på www.toldskat.dk
>
> Men jeg mener at man beskattes af 20% af værdien når den er over 3år og
> værdien mindst sættes til 160000kr - Men se hellere selv efter

Fri bil bliver beskattet med 25% af værdien op til 300.000 kr. og 20%
derover.

Er bilen over 3 år gammel, skal bilens værdi reduceres til 75% (eks. Bilens
nyværdi er 400.000, men er 5 år gammel. Bilens værdi ved beskatning er
300.000, der beskattes med 25% jvf. ovenstående).

Desuden er der en minimumsgrænse. Beskatningsgrundlaget (såvel for biler
under 3 år og værdien efter reduktion i værdien i tilfælde af alder over 3
år) kan ikke udgøre under 160.000. Det vil sige, at det oftest er ugunstigt
at blive beskattet af fri bil ved gamle biler, da deres værdi i praksis ikke
ligger under kr. 160.000

/Michael Sørensen
8700 Horsens