IBM 75GXP harddisk
Fra : Jes - [1350]

Dato : 17-03-04 09:59

Hej NG

Dette er nok lidt en klassiker.
Jeg har en IBM 75GXP 45 Gb.

1. IBM Drivefitnesstest finder ingen fejl
2. Devicemanager (enhedshåndtering) ser drevet, og mener det fungerer
korrekt.

Så langt så godt. Men <DENNE COMPUTER> findes drevet ikke i :(

Hvordan kan jeg få drevet frem igen ?

PS: Jeg har lavet en ny installation af WinXP Pro på en ny og anden
harddisk. Der ligger ikke Windows på den gamle IBM harddisk, kun data.

Kan nogen hjælpe mig ?

Med Venlig Hilsen / Cool Regards

Jes Conradsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-03-04 10:15

Jes - [1350] wrote:
> [...]
> 2. Devicemanager (enhedshåndtering) ser drevet,
> og mener det fungerer korrekt.
>
> Men <DENNE COMPUTER> findes drevet ikke i :(

Kan du se disken her:
Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration
-> Diskhåndtering ?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jes [1350]

Dato : 17-03-04 12:42

Hej Michael

Den findes, men er ligesom ikke "aktivereret"....

Jeg har ligesom to valgmuligheder:

1. Import Foreign Disk
2. Convert to Basic Disk

Jeg vil helst ikke tabe data !

Med Venlig Hilsen / Cool Regards

Jes Conradsen

PS: Tusind tak for hjælpen Michael :D

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-03-04 13:13

Jes [1350] skrev :
> Hej Michael
>

> Den findes, men er ligesom ikke "aktivereret"....
>

> Jeg har ligesom to valgmuligheder:
>
> 1. Import Foreign Disk

Bingo!
Det kan du roligt gøre.

> 2. Convert to Basic Disk

Så taber du data.

> Jeg vil helst ikke tabe data !

Så er det Import.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- hvor meget porto skal der på en brevdue ?

Fra : Jes [1350]

Dato : 17-03-04 19:34

Tusind tak Michael "Milux" Lund Sørensen !!

Den skriver nu <Healthy (At Risk)> Hvad skal det betyde tænker jeg så... ?

Er du alvidende nok til at give et kvalificeret svar på dette også Michael
??

Og tusind tak for hjælpen !!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-03-04 19:46

Jes [1350] wrote:
> Den skriver nu <Healthy (At Risk)>
> Hvad skal det betyde tænker jeg så...?

Testede du med DFTs dybdegående test?
- Jeg ville nok tage backup af dataene, hvis du
kan komme til dem, og prøve at lowlevel formatere
disken. Måsker kan det afhjælpe det mulige problem.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-03-04 21:12

Jes [1350] skrev :
> Tusind tak Michael "Milux" Lund Sørensen !!
>
> Den skriver nu <Healthy (At Risk)> Hvad skal det betyde tænker jeg så...
?

Det betyder at Windows (2000 eller XP) er klar over at der er noget galt med
disken. Forvent at den dør snart!!!
Som Mikael har skrevet kør DriveFitnessTest, men TAG BACK UP FØRST! Disken
er døden nær og DFT (advanced) er hårdt for disken.

> Er du alvidende nok til at give et kvalificeret svar på dette også Michael
> ??
Jeg har Microsofts MCP eksamner i W2k Workstation og W2k Server (m.fl) og 10
års erfaring med PC. Har arbejdet som First Level support...
Jeg tror jeg svarer "Ja"

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- min kat har 9 liv, men har deponeret de 8 i kødhakkemaskinen

Fra : Jes [1350]

Dato : 23-03-04 10:56

Det virker nu fint, takker Michael :)

/Jes