Olivenolie og æblemost
Fra : Margrete Johansen

Dato : 17-03-04 08:17

I en anden tråd, her på siden, spørger jeg om der er nogen af jer der kender
en kur mod nyresten, bestående af olivenolie og æblemost i et eller andet
mængdeforhold.

Gider I lige grave i jeres hjerner, en gang til, jeg har en bekendt der er
stærkt plaget af skidtet.

På forhånd tak.

Margrete Johansen

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-04 21:26

Margrete Johansen wrote:

> [...]
> mængdeforhold.
>
> Gider I lige grave i jeres hjerner, en gang til, jeg har en bekendt der er

hmmm, nu er jeg ikke læge eller anden fagperson indenfor sundhedsvæsnet,
men det med æblemosten lyder for mig som rådet om vædske.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/nyresten.htm

Hvad olien skulle gøre godt for? Det ved jeg ikke.

mvh

Carsten Riis

Fra : Nicolai Kaltoft

Dato : 18-03-04 19:33

Jeg har ikke hørt om den kur, som du omtaler, og jeg kan heller ikke lige
se, hvordan olivenolie og æblemost skulle kunne opløse en sten (som normalt
består af calciumfosfat eller calciumoxalat) i urinvejene eller i blæren.
Måske omhandlede den
kur, som du snakker om, istedet sten i galdeblæren. Det er en velkendt sag,
at fedt såvel som lavt pH i tarmlumen (altså syre i tarmen) får galdeblæren
til at trække sig sammen og måske var teorien, at dette var
tilstrækkeligt til at få fjernet en lille sten i galdeblæren eller
galdevejene???

Med venlig hilsen
Nicolai Kaltoft

Fra : Margrete Johansen

Dato : 18-03-04 21:08

Javel ja, der kan man bare se, det er nok sådan det hænger sammen, for jeg
kan heller ikke rigtig forstå, hvordan olivenolie kan komme hele vejen ned i
urinsystemet, måske æblemost, men alligevel. Tak for svar.

Margrete Johansen