Trådløst net til DVD-spiller
Fra : J. Nielsen

Dato : 16-03-04 20:25

Hej!

Jeg har et spørgsmål ang. trådløst netværk.

Jeg påtænker at investere i en DVD-afspiller fra Kiss. Deres model 500 har
et 10/100 Ethernet-stik i bagenden, og kan således forbindes til en PC
gennem et lokal-netværk.

Jeg har investeret i en trådløs router (Linksys Wireless-G Broadband Router
WRT54G), og vil gerne lave en trådløs forbindelse mellem den og
DVD-afspilleren.

Så mit spørgsmål er, om der findes en trådløs Ethernet-adapter af en slags,
der kan sættes i Ethernet-stikket på DVD-afspilleren og på den vis skabe en
trådløs forbindelse til routeren?

Jeg ser frem til at høre fra jer,

med venlig hilsen

Jakob,
Aalborg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-03-04 20:38

In article <40575484$0$288$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, J. Nielsen wrote:
> [...]
> der kan sættes i Ethernet-stikket på DVD-afspilleren og på den vis skabe en

De flerste linksys access punkter kan vist fungere i client mode, og
dermed lave hvad du ønsker.

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 16-03-04 20:41

"J. Nielsen" <jakob_bro_n@hotmail.com> wrote in message
> [...]
slags,
> der kan sættes i Ethernet-stikket på DVD-afspilleren og på den vis skabe

Oh, yes LinkSys laver også dette..
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=558

Har samme router som dig (bruger den dog kun som AP), og bruger denne
adapter til min XBOX i stuen, så film, netradio og tv kan streames... Virker
kanont. Konfigurer adapter via PC og smæk i din " et eller andet med
Ethernet".... og det kører.

/Rubeck

Fra : søren fredenslund

Dato : 20-03-04 16:32

> [...]
slags,
> der kan sættes i Ethernet-stikket på DVD-afspilleren og på den vis skabe

Hej jakob.

>Jeg har selv samme dvd afspiller og har trådløst netværk og har endnu ikke
fået det til at virke sammen efter mange forsøg!.Indimellem kan jeg
kortvarigt få kontakt med kissen men det varer ikke længe inden den mister
forbindelsen igen.Nu er nit netværk kun 11mbit så det kan jo være derfor men
jeg synes dog du skal undersøge nærmere inden du invisterer(læste vist nok
inde på kisses hjemmeside at trådløst netværk ikke er understøttet pga
hastigheden.).

Mvh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 17:37

søren fredenslund wrote:

> [...]
> forbindelsen igen.Nu er nit netværk kun 11mbit så det kan jo være derfor

11 Mbit/s = 1100 kByte/s (ca.)

1x DVD (afspilning) = 1352 kByte/s.

Ikke så underligt at det ikke virker..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-04 00:01

On Sat, 27 Mar 2004 17:37:02 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"Jens C. Hansen [Odense]"> wrote:

> 11 Mbit/s = 1100 kByte/s (ca.)

11 Mbps wireless er i praksis ca. 4 Mbps.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-03-04 23:57

On 20 Mar 2004 16:31:56 +0100, "søren fredenslund"
<sugeskaden@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fået det til at virke sammen efter mange forsøg! Indimellem kan jeg
> kortvarigt få kontakt med kissen men det varer ikke længe inden den mister

Det lyder umiddelbart som om dit wireless kører med samme (eller
delvist overlappende) frekvens som en af dine naboer. Prøv at
skifte.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/