Generere preview/JPG fra PDF
Fra : // Overby

Dato : 16-03-04 19:56

Hejsa,

Jeg skal generere nogle previews af PDF-filer. Disse previews skal være i
JPG.

Jeg gør arbejdet manuelt nu ved at bruge den indbygget funktion i Acrobat
Reader, men jeg tænkte på, om det ikke var muligt i php.

-Daniel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-03-04 20:08

On Tue, 16 Mar 2004 19:55:31 +0100, "// Overby"
<mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote:

>Jeg gør arbejdet manuelt nu ved at bruge den indbygget funktion i Acrobat
>Reader, men jeg tænkte på, om det ikke var muligt i php.

Ikke direkte med PHP, men hvis der er installeret ImageMagick-pakken
på serveren:
http://pecl.php.net/package/imagick
.... så burde du kunne konvertere PDF-filer til bitmap-billeder.

Pakken kræver som sagt en installation på serveren, så det er ikke
noget, man bare selv kan smide op, hvis man ligger hos en udbyder (og
de fleste udbydere er fornuftige nok til at brugeren ikke kan
uploade/afvikle programmer)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: hoved (og ikke hovede)

Fra : // Overby

Dato : 16-03-04 21:03

> [...]
> noget, man bare selv kan smide op, hvis man ligger hos en udbyder (og
> de fleste udbydere er fornuftige nok til at brugeren ikke kan

Så er det heldigt, at jeg er min egen ISP!

/Daniel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-03-04 21:28

On Tue, 16 Mar 2004 21:03:12 +0100, "// Overby"
<mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote:

>Så er det heldigt, at jeg er min egen ISP!

Det stiller dig helt sikkert bedre, ja :)