Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Checkspørgsmål
Fra : Carsten Christiansen

Dato : 16-03-04 19:31

Jeg skal sende en check til en, og har fået lavet den i banken, men nu er
jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal underskrive den eller om der er andet jeg
skal gøre før jeg sender den.

/Carsten

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 16-03-04 20:16

"Carsten Christiansen" <casse@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal underskrive den eller om der er andet jeg

Hej Carsten.

Jeg tror du har fået lavet en banknoteret check, hvor banken har skrevet
under. Hvis det er rigtigt skal du ikke skrive under.

Normalt "crosser" banken også checken (to streger over checken), så man
sikre sig, at checken kun kan udbetales til personen som den er udstedt til.

Derfor tror jeg du trygt kan sende checken som den er.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-03-04 21:01

On Tue, 16 Mar 2004 19:30:44 +0100, "Carsten Christiansen"
<casse@pc.dk> wrote:

>Jeg skal sende en check til en, og har fået lavet den i banken, men nu er
>jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal underskrive den eller om der er andet jeg
>skal gøre før jeg sender den.

Jeg går ud fra at banken har underskrevet den og at den er
udstedt til den du skal sende den til?
I så fald skal du IKKE underskrive andet et dit følgebrev.

Mvh
Knud

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 16-03-04 22:16

Det lyder helt rigtigt det I siger, jeg takker for hjælpen

/Carsten