MS Windows
briani 27239
Mail mm på et netværks drev
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 12:08

Jeg er ved at gå over til XP pro

Jeg har via Privat Disk
(krypterings program der laver en images fil man kan mounter som et drev)
lavet et drev som jeg ville bruge til at ligge min post på

Men jeg kan ikke få lov til at ligge min post der eller på et andet netwærks
drev.
Jeg er godt klar over at man bliver nød til at have andgang til det drev
FØR man åbner sin mail box ... men det her skal bare være sikket !

Og så hade jeg et andet problem .....
... jeg kunne ikke gøre en mappe personlig .... der hvor ejg skulle sætet
flue ben var der gostet!!!

Mne venlig hilsen Kai

Fra : Leony

Dato : 16-03-04 16:12

In news:4056e016$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Kai LJ Rasmussen <kai snabela abou punt dk> typed:

> [...]
> Jeg er godt klar over at man bliver nød til at have andgang til det
> drev FØR man åbner sin mail box ... men det her skal bare være sikket

Hvis du havde fortalt hvilket program, du bruger til post, så havde det
været lidt lettere.

Da du har brugt Outlook Express til at post denne besked gætter jeg på
at det er programmet du også bruger til post.

Jeg fandt følgende løsning via Google Groups:

------------
Fra:Peder Vendelbo Mikkelsen (mail kan ses i oprindeligt indlæg)
Emne:Re: Lagringsmappe
Nyhedsgruppe:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
Dato:2001-02-04 13:55:52 PST

"Dann Pedersen" skrev

> Når jeg forsøger at ændre lagringsmappen til noget andet end
> et drev på den lokale computer (= netværksdrev), så kan jeg
> ikke få lov til at sige ok til dialogboksen. Er der nogen, der
> har en løsning på dette problem?

Luk OE.

Tag en sikkerhedskopi af det katalog hvor du har din post i.

Lav et katalog på netværksdrevet hvor du vil gemme post og ind-
læg fra nyhedsgrupper (f.eks. z:\mailnews).

Kopier din post og indlæg fra hvor de er nu.

Start regedit, søg efter "store root" (du finder den i en sti
som ligner denne:
"[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{krimskrams}\Software\Microsoft\Outlook
Express\5.0]")

Lav værdien i Store Root om til at pege på det drev og det
katalog du har kopieret din post til.

Luk regedit, start OE og det burde virke.

Hvis det virker nu, kan du slette sikkerhedskopien du tog
tidligere.

Med venlig hilsen

Peder
-----------
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&frame=right&th=19ea30f02ca79cf5&seekm=jI_e6.13276%24zw.206727%40twister.sunsite.dk#link8

Om ovenstående virker med et krypteret drev, det skal jeg ikke kunne
sige.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-03-04 17:28

Slå "Simple File Sharing" fra så kan du.