Hvor kan jeg se kirkebøgerne fra Westerlan~
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 15-03-04 16:20

Er der en der kan hjælpe mig, jeg skal ned i grænseområdet først i april, og
vil, hvis det er muligt benytte lejligheden til at søge efter aner i det
nordtyske område.
Jeg skal have fundet personer født i Westerland på Sylt fra 1870 til 1919.

Er der nogen der ved hvor langt frem i tiden kirkebøgerne er tilgængelige?
Hvor finder jeg dem, ligger de i Niebüll, er der nogen der har en adresse
til stedet hvor de findes?

Venlig hilsen

Bente Jørgensen
Esbjerg

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 15-03-04 17:05

"Bente Jørgensen" <bente.jorgensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvor finder jeg dem, ligger de i Niebüll, er der nogen der har en adresse

De findes på Rentamt des Kirchenkreises Südtondern, Wikingerstrasse 1,
D-25917 Leck. Men prøv lige at forhøre dig på Landsarkivet i Aabenraa. De
har en del fra Sydtønder amt, men jeg kan pt ikke huske om de har
Westerland.

Svend Aage
6200

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 16-03-04 04:59

> [...]
De
> har en del fra Sydtønder amt, men jeg kan pt ikke huske om de har

Tak for svaret.

Ved du hvor langt frem i tiden kirkebøger i /fra Tyskland er tilgængelige?

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 16-03-04 22:48

> De

> Tak for svaret.
>
> Ved du hvor langt frem i tiden kirkebøger i /fra Tyskland er
> [...]

Jeg kan ikke huske tilgængelighedsreglerne i Tyskland.
På arkivet i Aabenraa har de følgende fra Westerland:
1745 - 1764 Fødte
1745 - 1874 Forlovede
1745 - 1763 Viede
1745 - 1763 Døde
som fotokopi. Jeg ved ikke om de underlige år skyldes, at det er hvad der
findes, for andre bl.a. Handewitt har de op til 1920.

Svend Aage

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 17-03-04 00:40

> [...]
der
> findes, for andre bl.a. Handewitt har de op til 1920.

Mange tak for hjælpen, jeg må prøve at tage kontakt til Leck, min slægt
flytter til Westerland fra Tønder, omkring 1870, så det ville være
formålsløs at tage der ned hvis de ikke har kirkebøgerne fra den periode jeg
har brug for at kikke dem.

Endnu engang tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Bente Jørgensen

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 17-03-04 08:35

Kære Bente

Se på følgende:

http://www.genealogienetz.de/reg/SCN/kirchenkreise-d.html
under Südtondern. Du skal formentlig skrive eller ringe og bestille tid.

Mvh Hedvig