Computeren genstarter på må og få!
Fra : Brian Fisker

Dato : 26-04-01 20:35

Øv!

Som subject antyder, er min computer begyndt at opføre sig lidt underligt.
Den genstarter på må og få.
Den kan finde på at gøre det, mens jeg spiller, surfer, ser film osv.

Mit system:

MSi bundkort (med onboard lyd)
P3EB 667
Geforce 256 DDR
3com netkort
1 stk. IBM HD
1 stk. Maxtor HD
1 stk. CDrom drev
1 stk. Brænder
1 stk. 128 Mb PC100 !!!
1 stk 128 Mb PC133

Jeg har mistanke til rammene - eller kan det være fordi min strømforsyning
kun leverer 200 Watt???

Hvis det er rammene, burde det så ikke ske ofte? - Systemet kan køre flere
dage uden at gå ned, for sidenhen at gå ned fem gange indenfor tyve
minutter! Når den genstarter, kan den også finde på at gå ned igen under
opstart!

Er der nogle, der kan give mig et hint om, hvor problemet skal findes?!

\Mandal

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-04-01 21:27

"Brian Fisker" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> 1 stk 128 Mb PC133
>
> Jeg har mistanke til rammene - eller kan det være fordi min strømforsyning

Muligvis... men så er det da bare mærkeligt at den ikke altid har gjort det.

> [...]
> dage uden at gå ned, for sidenhen at gå ned fem gange indenfor tyve
> minutter! Når den genstarter, kan den også finde på at gå ned igen under

Som du nok selv ved er dine PC100 RAM jo overclocket en smule, så der kunne
problemet måske godt være (opstået). Prøv og tag de 128MB PC100 RAM ud
.....eller/og sæt CAS til 3 (se evt. i din manual til bundkortet)

- Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 26-04-01 23:58

Min pc gør det oxo, jeg et Msi bundkort lige som dig og en 350@392, men jeg
har KUN 133 mhz ram og desuden køre jeg med en FSB på112 mhz

mvh
Anders

Fra : "Niels Munk Nielsen"

Dato : 27-04-01 13:38

Det er ganske sikkert din PSU der er for lille!
200W er i vores dage midt sagt underdimensioneret.
Du skriver at den ikke altid har gjort det, men du skriver ikke om du for nylig
har proppet noget ekstra hardware i dyret... (sikkert grunden)

Du kører med et GFXkort der trækker rimelig mange watt (geforce bliver varme!)
+ 2 HD's, cd-rom og brænder.
Har du evt. lagt mærke til hvornår den genstarter? altså om det er når du bruger brænderen, eller cd-romdrevet?

Jeg kan næsten garantere dig for at det er din PSU der er for lille.
Jeg kører selv 300w da min 230w blev for lille.