Indponerende program
Fra : Ulrik (LUR)

Dato : 26-04-01 20:23

Hejsa

Jeg har lige set Søren Ryges program med den Norske skovhugger der bruger
heste. Jeg er mildest talt imponeret, jeg tænker på hvor meget bøvl vi nogen
gange har med bare at læsse vores hest. Næste hest tror jeg vi skal have fra
føl af, og så vænne den til traileren og andre ting.

Nå, men jeg syntes det var et godt program.
MVH Ulrik

Fra : Tina

Dato : 26-04-01 22:11

Jeg drømmer også om at få et føl og opdrage det ordentligt fra starten -
dette program var imponerende, og har bestemt ikke sat en stopper for
drømmen - det er noget andet at have haft sin hest fra "barn" - det giver en
masse bøvl men også en masse glæder og så har hesten ikke så mange lig i
lasten som en, man køber som ældre. Jeg har pt. en lille hingsteplag
opstaldet, som jeg tager mig meget af, man lærer virkelig meget af sådan en
lille fyr, føl og plage er helt anderledes end ældre heste - ikke bange for
en sk.. og svarer på hestesprog (ikke altid en fordel, når det er med begge
bagben i brysthøjde). Ældre heste har det med at gemme på div.
hemmeligheder, som man først lærer at kende hen ad vejen, når man har haft
hesten fra starten så ved man, hvad den indeholder, selvom den ikke er
fejlfri.

Men det KAN nu også lade sig gøre at vænne en ældre hest til traileren, men
det kræver tid og at man ikke venter til 1/2 time før stævnestart. Læsning
skal trænes når man IKKE skal ud og køre - jeg kan anbefale klikkertræning
(som til hunde) det virker helt fantastisk på heste, jeg har kureret mine
for en del unoder af den slags, jeg ellers havde lært at leve med, og har
lært dem nogle ting, som jeg havde opgivet.

Men hvem der havde 10-12 timer om dagen til at være sammen med sine
heste........

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 27-04-01 07:23

"Tina" <tikla@image.dk> wrote:

>Men det KAN nu også lade sig gøre at vænne en ældre hest til traileren, men
>det kræver tid og at man ikke venter til 1/2 time før stævnestart. Læsning

Selvfølgelig... ...stress har ødelagt mange situationer!

>skal trænes når man IKKE skal ud og køre - jeg kan anbefale klikkertræning

Øhhhh... ...hva'? Hvad er "klikkertræning"?

>Men hvem der havde 10-12 timer om dagen til at være sammen med sine
>heste........

Det har jeg og jeg klikker gere hvis det kan hjælpe

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Tanja Bromley

Dato : 27-04-01 07:21

> Øhhhh... ...hva'? Hvad er "klikkertræning"?

Du kan læse om klikkertræning her bla.:
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Hundeskolen/klikkertraening.html

Klikkertræning kan bruges på alle levende væsener, der er modtagelige
overfor belønning - dvs. selv mennesker ...

Mvh. Tanja B