Jagt i Norge?
Fra : Anders

Dato : 15-03-04 22:19

Jeg er inviteret på rypejagt i Norge til efteråret. Findes der nogen i
dette forum med erfaringer fra noget tilsvarende? Især om
grænsekontrol og haglbøsse.

Mvh. Anders

Fra : Betty og Lars Christ~

Dato : 16-03-04 21:54

Jeg var på bæverjagt sidste forår og her er nogle brugbare links, samt et
klip fra en mail angående jagttegn.

Colorline: http://www.colorline.dk/servlets/page?section=2000

Bl. a. jegerregisteret: http://www.brreg.no/registrene/jeger/kontakt.html

http://www.hvor.no/hvor.net/ kan du finde frem til adresser.

nedenstående er et klip fra en mail jeg fik fra jegerregisteret:

"For å kunne jakte i norge må dere sende oss en kopi av deres danske
jagttegn. Vi vil da legge dere inn i det norske Jegerregisteret og sende ut
norske jegeravgiftskort. Prisen for å jakte i norge er, for småvilt kr.
240,- storvilt kr. 300,-

Kopi av jagttegn kan sendes til: Jegerregisteret
Pb 398
8901 BRØNNØYSUND

Fax: 75 00 79 50

Med hilsen
Åse Johanne Jakobsen
Gebyrsentralen / Jegerregisteret
Tlf. 75 00 79 31"

For at inføre våben (i hvert fald rifler, jeg ved ikke helt med haglvåben)
skal man udfylde et skema i den norske told, dette kan rekvireres i forvejen
( Kristiansand@toll.no ) så man sparer lidt tid når man nu vil på jagt. Vi
havde anskaffet et våbenpas så der ikke var noget papirnusseri, da vi skulle
hjem igen.

Lars