apropos ponyer...
Fra : skingur

Dato : 15-03-04 21:24

... så har jeg i dag fået min welsh mountain hjem!!! Ih, hvor er han
sød!! Lys skimmel med mørke ben, godt lille hovede. Ca 1.10 i stg. 6 år.
Efter sigende tilredet!

Og som det store fjols jeg er styrtede jeg straks i byen og købte for
200 kroner nye børster til ham (hvide!!!) så han ikke skal dele med min
elskede røde islænder! ikke mærkleligt at det er så dyrt at have
heste!!!!

Nu skal vi igang med tillidsopbygning...han var desværre ret svær at
hente ind fra fold, selvom han er nyserrig nok. Han og vores hingst blev
straks bedste -venner og er dejlige at se på sammen - en sort og en
hvid!

Så snart jeg har redigeret billeder og min hjemmeside-slave har tid,
kommer der billeder!!

mvh Christina (ponyer forever!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 16-03-04 07:14

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message
> .. så har jeg i dag fået min welsh mountain hjem!!! Ih, hvor er han
> sød!! Lys skimmel med mørke ben, godt lille hovede. Ca 1.10 i stg. 6 år.
> Efter sigende tilredet!

Ponyer er jo for søde, der er altså noget specielt over dem i forhold til
heste. Jeg leder selv efter en vallak som ven til Charlie, for det med
hopper går vist ikke, han ville kede sin røv i laser - det gjorde araberen i
hvert fald med sin selvom han nærmest klistrede til hende. Dog har jeg i den
nærmeste fremtid en hel del andre udgifter, så 4000 mere til en pony kommer
til at tære gevaldigt på dyrlæge- og sadelopsparingen. Jeg håber jeg kan
finde en gratis pensionist, evt. med diverse vilkår omkring brug og
videresalg, det skulle ikke genere mig. Der er næsten kun shetlændere
billigt på markedet, men selvom de er søde har jeg ikke lyst til at opgive
min plan om døgnfold (græs) om sommeren, og det kan de jo ikke altid tåle.
Så skal man have en selskabspony til selskabsponyen, så de kan gå alene på
jordfold, samt en mere til den første! Den går vist ikke... :)

Imens har jeg dog selskab til ham, men det er en låner (araberen). Den skal
hjem igen på et tidspunkt.

:Pia

Fra : skingur

Dato : 17-03-04 10:18

"Pia J" skrev d. 16-03-04 07:14 dette indlæg :
klip klip

En selskabspony til selskabsponyen! Den kunne jeg godt lide!
Vi var heldige med Valdemar, min nye pony. 2000 kroner...men så ved vi
heller ikke en dyt om ham, han er ikke dyrlægetjekket m.m. Men han går
fint og rent, trænger dig frygteligt til at komme i form og bruge sin
krop ordentligt - han ejer ikke en ærlig muskel på bagparten og har
tendens til underhals, formodentlig fordi han har ræset af sted med højt
løftet hovede! Han skulle jo være redet til, men hvad vil det sige på en
lille treerpony på 1.10-12 stykker i stang?

Han er ret bekymret for sin højre side, og igår fandt jeg så en stor
skaldet plet, hvor hårene er ved at gro ud igen... måske et skrab fra et
fald.

Han er helt rolig når man går på hans venstre side, men kan slket ikke
adminstrere at skulle blive trukket fra højre. Alt er nok foregået fra
venstre, så jeg har et stort arbejde for mig inden jeg så meget kan
overveje at lægge en køresele på.

Han reagerede ellers rigtig fint da vi gik et par kilometer igår.
Standsede når jeg gjorde, gik frem når jeg gjorde, travede når jeg satte
i løb, gik i zigzag efter mig osv osv. Men kun når jeg går forrest eller
bliver på venstre side.

jeg forestiller mig at gå i gang med let longearbejde med lette
indspændinger, med mindre han kan hitte ud af at gå i lange liner med
det samme. Så vi kan få den bagpart på plads!

Det er ikke altid nemt med shetterne og græs. "Prinsesserne" (to sorte
shettere) er hjerteveninder, men den ene ligner en flodhest selvom hun
lever af gulerødder og vitaminer og den anden kan køre den ene
sømandsportion i sig efter den anden uden at det kan ses eller mærkes!
Så dem bliver vi nød til at skille ad når græsningssæsonen begynder.

Jeg glæder mig til at se hvad min lille 6 års pony kan udvikle sig til!

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 17-03-04 11:40

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message news:405817e4$0$171

> En selskabspony til selskabsponyen! Den kunne jeg godt lide!

Det har været lidt bøvlet, jeg troede nemlig den ene gæstepony skulle blive
her til næste år. Så det kommer mildest talt meget ubelejligt at jeg skal ud
at lede igen. Og så lige som priserne går i vejret! Charlie ville nok være
rimelig kold over at gå alene en kort periode, men gladere hvis der er en
ven, uden tvivl.

:Pia