ATAPI-brænding
Fra : Sune Mølgaard

Dato : 15-03-04 18:40

Hej alle.

cdrecord skulle jo kunne brænde direkte over ATAPI med kernel 2.6, men
jeg får følgende:

# cdrecord dev=ATAPI -scanbus
Cdrecord-Clone 2.01a26 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2004 Jörg
Schilling
scsidev: 'ATAPI'
devname: 'ATAPI'
scsibus: -2 target: -2 lun: -2
Warning: Using ATA Packet interface.
Warning: The related libscg interface code is in pre alpha.
Warning: There may be fatal problems.
cdrecord: No such file or directory. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you
are root.
cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'.
#

Nogen idéer? Mangler jeg måske noget i /dev?

Med venlig hilsen,

Sune Mølgaard

Fra : Carsten

Dato : 15-03-04 19:07

Hej Sune
Prøv med # cdrecord -scanbus
som Root
/carsten

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 15-03-04 19:38

Carsten wrote:
> Hej Sune
> Prøv med # cdrecord -scanbus
> som Root
> /carsten

# cdrecord -scanbus
Cdrecord-Clone 2.01a26 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2004 Jörg
Schilling
cdrecord: No such file or directory. Cannot open '/dev/pg*'. Cannot open
[...]

Det undrer mig nu ikke, da jeg ikke har noget scsi...

Fra : Carsten

Dato : 15-03-04 20:56

Sune Mølgaard wrote:

> [...]
> #
>
> Det undrer mig nu ikke, da jeg ikke har noget scsi...

du skal ikke lade dig narre af at du ikke har scsi....
for selv om du ikke har en fysisk scsi har du en a ligevel
når vi taler om cdrecord
og du er root når du andvender cdrecord ?
ja selvfølgelig er du for ellers fik du ikke nogen respons på cdrecord
lige hvad det problem er kan jeg ikke svare på
/Carsten

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 15-03-04 21:20

Carsten wrote:

> [...]
> ja selvfølgelig er du for ellers fik du ikke nogen respons på cdrecord
> lige hvad det problem er kan jeg ikke svare på

Tjo, men idéen er jo netop at køre ren ATAPI, uden at bruge ide-scsi. Så
jeg har kun sd-mod, for at kunne mounte mine CompactFlash-kort.

/Sune

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 15-03-04 21:46

Sune Mølgaard wrote:
> [...]
> #
>
> Nogen idéer? Mangler jeg måske noget i /dev?

Jeg fandt lige ud af, at jeg kun have /dev/hda* og /dev/hdb*. Min
brænder er hdd
1:0 til mknod

Med venlig hilsen,

Sune Mølgaard