2 ting . .
Fra : Soren Kuula

Dato : 15-03-04 18:33

Hejsa

1) I Mandrake 8 kan man gøre det nemt at vælge tastaturlayout, ved at
skifte mellem nogel forskellige med CTRL-ALT-k.

I min nye Red Hat 9 skal jeg bruge System Settings->Keyboard, men root
login. Kan det ikke gøres lige så nemt som i Mandrake ?

2) Nævn en god IMAP server til Linux ?

MVH
Søren

Fra : Soren Kuula

Dato : 15-03-04 20:33

Soren Kuula wrote:
> [...]
>
> I min nye Red Hat 9 skal jeg bruge System Settings->Keyboard, men root
> login. Kan det ikke gøres lige så nemt som i Mandrake ?

Nå, ligemeget med #2, der var en allerede:

bash-2.05b# rpm -q imap
imap-2002d-3

Men der manglede et script til at starte imapd. Der her jeg så prøvet at
lave, ved at tage et andet i inid.d og lave om på :

#!/bin/bash
imapd=/usr/sbin/imapd
start() {
echo -n $"Starting $prog: "
daemon $imapd $OPTIONS
RETVAL=$?
echo
[ $RETVAL = 0 ] && touch ${lockfile}
return $RETVAL

og chmodet uga+x

Men når jeg vil køre skidtet :

Starting imapd: ./imapd: line 21: daemon: command not found

ØH ? De andre scripts hvor der står daemon har da ikke det problem

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt ?

MVH
Søren

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-03-04 00:02

Soren Kuula <dongfang@bitplanet.net> writes:

> Men der manglede et script til at starte imapd. Der her jeg så prøvet
> at lave, ved at tage et andet i inid.d og lave om på :

Kør den heller fra inetd eller xinetd; du kører sandsynligvis en af
dem i forvejen.

/Rasmus

42.3454% of statistics are completely made up
- Matt Benneke

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 15-03-04 21:59

"Soren Kuula" <dongfang@bitplanet.net> wrote in message
> [...]
>
> I min nye Red Hat 9 skal jeg bruge System Settings->Keyboard, men root
> login. Kan det ikke gøres lige så nemt som i Mandrake ?

svaret til nr 2 må være courier imap, den er helt fænomenal bruger den selv
med stor glæde i kombination med qmail og vpopmail.

- Tonny, www.jegergud.dk