MS Windows
briani 27239
For lidt arbejdshukommelse
Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 15-03-04 20:01

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor Windows melder følgende:

"Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at køre dette program. Afslut et
eller flere programmer, og prøv igen."

Der er over 100 MB fri RAM, og alligevel kommer Windows med denne melding.
Er der nogen der kan give mig en forklaring?!

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-03-04 20:04

"Tommy Bødker-Jensen" <viborg_004@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
melding.
> Er der nogen der kan give mig en forklaring?!

her kunne det være interessant at vide hvilken winbøvls..

samt hvormeget RAM du har

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : /Ole

Dato : 15-03-04 20:09

> her kunne det være interessant at vide hvilken winbøvls..
>
> samt hvormeget RAM du har
>
> --
> Med venlig hilsen Michael Petersen
> residerende i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse ved privat post
> http://www.petersensweb.dk

Og hvor meget lpads du har til swapfil

/Ole

Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 15-03-04 20:19

> Og hvor meget lpads du har til swapfil

Okay... Det siger mig ikke meget....

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-03-04 20:37

> Okay... Det siger mig ikke meget....

filen hedder "win386.swp"

hvilken str. har den?

du kan evt. definere en fast str. på 1 GB
så er du på den sikre side, hvad det angår..

Højreklik på denne computer
vælg egenskaber
vælg virtuel hukommelse
marker, "jeg vil selv definere indstillingerne for den virtuelle
hukommelse"
vælg, hvilken partition swapfilen skal lige på,
vælg minimum 1024
vælg maximum 1024
tryk ok, og genstart

383MB burde ikke give problemer
jeg har oplevet et enkelt board, der driller lidt hvis det får
mere end 512MB, men det kan tweakes

Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 16-03-04 00:10

> filen hedder "win386.swp"
>
> hvilken str. har den?

Jeg har ikke _så_ meget forstand på computere igen... Så jeg ved det ikke...
Hvor kan man finde denne fil?

> [...]
> tryk ok, og genstart
>
> 383MB burde ikke give problemer
> jeg har oplevet et enkelt board, der driller lidt hvis det får

Jeg har været inde og kigge på dette, men jeg ved ikke for neget om denne
"swat"-fil, så jeg turede ikke lige lave om på det før jeg har lidt mere
info om det. Vil du have noget imod af forklare lidt om denne "swap" og hvad
det går ud på?

Jeg håber ikke jeg er alt for besværlig at have med at gøre...

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-03-04 20:36

> Jeg har ikke _så_ meget forstand på computere igen... Så jeg ved det
ikke...
> Hvor kan man finde denne fil?

den ligger sandsyneligtvis på dit c-drev
men den kan ligge hvor som helst..

du kan fx. søge efter den

"søg efter" > "filer eller mapper" > Navn "win386.swp" >
"søg i" Lokale harddiske

så finder du den..

> [...]
mere
> info om det. Vil du have noget imod af forklare lidt om denne "swap"

SWP eller SWAP, er et område på harddisken, som reserveres
til en form for buffer.

Jeg lover dig 100% at hvis du ellers har plads i overskud på din
harddisk
sker der intet negativt ved at du følger de instrukser jeg gav dig i min
sidste post.

fordelen ved at definerer størelsen, og sætte både min og max til samme
størrelse er at når windows swapper, (og det gør windows, uanset hvor
meget system ram, du har) er at windows ikke skal bruge CPU tid på
at scalere SWP filen, altså ændre størrelse efter behov..

det svarer til at bruge et stort krus, selv om man kun vil have en lille
tår kaffe
kaffen kan sagtens være der - no problems.

> Jeg håber ikke jeg er alt for besværlig at have med at gøre...

Det skal nok gå

Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 15-03-04 20:18

> her kunne det være interessant at vide hvilken winbøvls..

Jeg har 'winbøws' 98 2. udgave.

> samt hvormeget RAM du har

Jeg har 383 MB RAM i puteren.

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-04 20:59

Tommy Bødker-Jensen wrote:

> Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor Windows melder følgende:
>
> "Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at køre dette program. Afslut et
> eller flere programmer, og prøv igen."

Hvilket program drejer det sig om? Det er vel ikke et gammelt
DOS-program?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Tommy Bødker-Jensen

Dato : 15-03-04 23:59

> Hvilket program drejer det sig om? Det er vel ikke et gammelt
> DOS-program?

Nej! Jeg kan være i gang med at arbejde med Outlook Express, et par vinduer
i MS Explorer, jeg kan have "iMesh" eller "Kazaa" kørende i baggrunden... Så
prøver jeg f.eks. at trykke på [Vis skrivbord] på menulinien, eller jeg
prøver måske at starte en Word-fil, så kommer meldingen, selv om der som
sagt er over 100 MB fri...

--
MVH,
Tommy Bødker-Jensen

Fra : DorteC

Dato : 23-03-04 13:41

"Kim Ludvigsen" skrev d. 15-03-04 20:59 dette indlæg :

Afslut et

> Hvilket program drejer det sig om? Det er vel ikke et gammelt
> DOS-program?

Jeg har faktisk samme problem og det ER et gammelt dos program (PCPLUS).
Min swapfil er 284. Kan det afhjælpes eller skal jeg se at få skrottet
alt hvad der Dos programmer???

Mvh
Dorte

http://www.kandu.dk/

Fra : Kaj Hansen

Dato : 23-03-04 19:54

"DorteC" <DorteC.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Afslut et

> Jeg har faktisk samme problem og det ER et gammelt dos program (PCPLUS).
> Min swapfil er 284. Kan det afhjælpes eller skal jeg se at få skrottet
> alt hvad der Dos programmer???

Nej ikke nødvendigvis ;), men så vidt jeg husker har PCPLUS et
problem med store harddiske, jeg kan ikke huske, om det er over
30 Mb eller over 64 Mb, men hvis du har mulighed for det, så
prøv at lave en lille partition på 30 Mb og installer på den.

mvh
kaj