nForce 3 har on-board firewall.
Fra : Alex Holst

Dato : 15-03-04 20:45

Vi har tabt.

nVidia's nForce 3 chipset inkluderer en on-board firewall.

   http://www.firingsquad.com/hardware/nforce3_250gb/

   http://www.nvidia.com/object/IO_11657.html

(Den er naturligvis bugfri, saa almindelige PC brugere, der ikke engang
kan trykke paa en knap for at patche deres OS, ikke skal taenke over at
patche deres *chipset*. </sarkasme>)

Hvorfor faar vi ikke noget brugbart on-board paa de nye bundkort? IPsec
gigabit netkort, random number generators eller crypto accelerators, f.eks.?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-04 22:54

In article <405607bf$0$67454$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Alex Holst wrote:
> [...]
> gigabit netkort, random number generators eller crypto accelerators, f.eks.?

NVidias er rigtigt god. Den kan pressen 1590 Mbps gennem et GBit netværk,
altså mere end 1.5 gange det teoretiske max. Det må være loopback interfacet
de måler på.

Taget i betragtning det er en hardware ting i en chip på bundkortet, så
er det da lækkert den har:
Statefull Inspection (er det shared RAM der anvendes til tabeller ?)
Web based management
Wizard
Remote admin.

Som jeg læser det, så er det bare en Windows driver med lidt features.
Der findes andre driver-level firewalls i dag.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-03-04 23:00

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Som jeg læser det, så er det bare en Windows driver med lidt features.
> Der findes andre driver-level firewalls i dag.

En firewall i en driver er da langt fra det samme
som en hardware firewall.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-03-04 23:19

On Mon, 15 Mar 2004 21:53:53 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> NVidias er rigtigt god. Den kan pressen 1590 Mbps gennem et GBit netværk,
> altså mere end 1.5 gange det teoretiske max. Det må være loopback interfacet
> de måler på.

Mon ikke snarere det er FDX?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Alex Holst

Dato : 16-03-04 03:32

> [...]
> er det da lækkert den har:
> Statefull Inspection (er det shared RAM der anvendes til tabeller ?)

Det aendrer stadigt ikke paa, at hvis en service i default install kan
firewalls vaek fra verdenen, burde den enten koere paa loopback eller
lukkes helt.

Jeg ville langt hellere at Microsoft aendrede deres default install end
at de slaar firewallen til. Jeg fatter ikke deres tankegang.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-03-04 01:07

> [...]
> gigabit netkort, random number generators eller crypto accelerators, f.eks.?

Dit næste ønsker bliver vel, at beskrivelsen til grænsefladen skal være
tilgændelig for alle? *Hifn* :)

--
Mvh.
Christian E. Lysel