Windows installationsfejl i MS-DOS Extende~
Fra : Cmagic

Dato : 26-04-01 19:47

Hej Allesammen!

Jeg har et problem med installation af Windows - og jeg er næsten 100%
overbevist om at det er en hardwarefejl frem for software.

Maskinen har tidligere (dog med visse dele af hardwaren udskiftet) kørt W98
problemfrit. Jeg har prøvet med forskellige harddiske, diskette drev og
CD-Rom drev. Desuden har jeg prøvet at fjerne lydkort og netkort - uden
nogen ændring.

Fejlen kommer til udtryk på følgende måde:

Win98 Release 2: Når installationsprogrammet er færdig med at kopiere alle
filer til harddisken, og vil til at genstarte, fremkommer denne besked:

-Start-
Standard Mode: Bad Fault in MS-DOS Extender.
Fault: 000D Stack Dump: 02C4 0000 0070
Raw fault frame: EC=FFF8 IP=244B CS=0053 FL=3082 SP=00F2 SS=004B
-Slut-

Hvorefter den spørger efter command.com fra min boot-diskette.

Win95 (Den første udgave): Når alle instillinger er valgt og
installationsprogrammet skal til at kopiere filer til harddisken, fremkommer
den samme fejl som ved win98r2.
Den giver samme stack dump, men nogle at de andre variabler varierer.

Win98r1: som Win98r2
Win95SE: som Win95

Med min begrænsede insigt i PC'erens registre siger dette ikke mig ret
meget.

Er der nogen der ved hvad fejlen betyder og hvordan man kommer den til livs.

Jeg håber på hjælp
Cmagic

P.S. husk lige at rette min mail-adresse

Fra : Madsen

Dato : 27-04-01 00:23

"Cmagic" <cmagic@leaveout.get2net.dk> skrev:

> [...]
> -Slut-
>
> Hvorefter den spørger efter command.com fra min boot-diskette.

På Microsoft hjemmeside kan du få et par tips eller tre. Ved så ikke
om du kan bruge det til noget.

Jeg har sat opfølgning til news:dk.edb.system.ms-windows da dit
spørgsmål nok snarere hører til her, da det trods alt er Windows der
kommer med meldingen. Svar til dette indlæg vil derfor havne ovre i
den gruppe istedet.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)