Fjerne pop-"under"
Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-03-04 17:45

Hej

Har været fint tilfreds med min popup-stopper, men nu er det dælme begyndt
at komme pop-"under", de vinduer ligger sig under én aktive browser-vindue,
og dem fanger popup-stopperen ikke.
Er der nogen der kan anbefale et godt (og selvfølgelig helst freeware)
popup-stopper program, som kan fange og stoppe dem ?

På forhånd mange tak.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Calle.

Dato : 15-03-04 17:51

Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this wrote:
> [...]
> Er der nogen der kan anbefale et godt (og selvfølgelig helst freeware)
> popup-stopper program, som kan fange og stoppe dem ?

Hvilken kørte du med i forvejen?
popupstopper kører uden probs. her hos mig.

--
Calle.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-03-04 18:02

Hej

Calle. wrote:

> Hvilken kørte du med i forvejen?
> popupstopper kører uden probs. her hos mig.

Jeg har lige fundet popupstopper på google, nu vil jeg så prøve det af...

Tak skal du ha'

(Andre er også velkommen til at komme med forslag)

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Martin Poulsen

Dato : 15-03-04 21:26

Mozilla (http://mozilla.org).

--
Martin

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-03-04 21:42

Martin Poulsen <le7teo302@sneakemail.com> posting:

http://www.opera.no, i tilfældet men ikke gider fatware.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Martin Poulsen

Dato : 15-03-04 23:00

Christian Bohr-Halling wrote:

> http://www.opera.no, i tilfældet men ikke gider fatware.

Mozilla Firefox (http://mozilla.org/products/firefox/), i tilfældet man
ikke gider adware.

--
Martin

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-03-04 01:16

Martin Poulsen <le7teo302@sneakemail.com> posting:

>Mozilla Firefox (http://mozilla.org/products/firefox/), i tilfældet man
>ikke gider adware.

http://www.mozilla.org/products/firefox/system-requirements.html
vs.
http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=386&session=2c46b5b9c84b5d71d8cdbb7e43791746

Fra : Martin Poulsen

Dato : 16-03-04 08:52
Fra : Martin Poulsen

Dato : 16-03-04 10:02

Martin Poulsen wrote:

> Pointe?

Tror jeg fangede den. De systemkrav der er nævnt for Firefox, virker
umiddelbart noget overdrevne. Jeg hæfter mig specielt ved "52 MB hard
drive space". Min egen Firefox fylder f.eks. 16 MB. Jeg vil også tro du
kan slippe afsted med en mindre mængde RAM, og mon ikke den også virker
fint i Windows 95. Der er dog stadig et stykke ned til Opera 7, uden det
dog er et mål i sig selv.

--
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-03-04 11:42

Christian Bohr-Halling skrev:

[links til systemkrav for hhv. FireFox og Opera]

Der er ingen tvivl om at Opera er den mindst krævende af de moderne
webbrowsere (i hvert fald på windowsplatformen).

Men spørgsmålet er hvad man helst vil undgå - adware eller fatware.

Fatware er et stort problem hvis man har en ældre computer med
begrænset styrke og plads. Folk med nyere maskiner vil i langt
mindre omfang have problemer med resursekrævende programmer.

Adware er til gengæld ens for alle - uanset hvor stor din computer
er får man jo stadig vist annoncerne ;)

Derfor er jeg normalt mere skeptisk over for adware end fatware.

Med moderne computere er det i øvrigt ikke noget problem at opfylde
de krav der stilles af fx FireFox og Mozilla.

Min chef benytter Mozilla på en computer der kun lige smyger sig op
over minimumskravene (266Mhz/64MB RAM/begrænset harddiskplads) -
men det fungerer uden problemer.

Jeg kører selv med en 350Mhz PII på en maskine og en 550Mhz PIII på
en anden maskine - begge dog med 256 MB ram - og såvel Mozilla som
FireFox kører helt fint.

(fut: dk.edb.internet.browser.min-browser-er-bedre-end-din ;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-03-04 19:07

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>Fatware er et stort problem hvis man har en ældre computer med

Og hvis det er en principsag.

>Adware er til gengæld ens for alle - uanset hvor stor din computer
>er får man jo stadig vist annoncerne ;)

Men den fylder en mindre procentdel af skræmen ved en højopløsning:)

>(fut: dk.edb.internet.browser.min-browser-er-bedre-end-din ;)

Ja, jeg burde egt. nok få taget mig sammen til at skrive OTD'en.

Fra : Jakob Jensen

Dato : 20-03-04 14:28

Christopher Tracy wrote:
> [...]
> Er der nogen der kan anbefale et godt (og selvfølgelig helst freeware)
> popup-stopper program, som kan fange og stoppe dem ?

Ganske enkelt.
Brug Mozilla Browser. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et
pop-up vindue i min mozilla, hvis der kom et kunne jeg slå det fra,
eller gice det tilladelse, for det er nogel steder man ikke kan undvære det.
Pop-under som (andre..) ser på edbpriser.dk kommer heller ikke frem men
man kommer hurtigt videre til det som det drejer sig om

Fra : PerX ...

Dato : 20-03-04 15:37

In article <mFX6c.122463$jf4.6820203@news000.worldonline.dk>,
deejay@ejakob.dk says...

> Ganske enkelt.
> Brug Mozilla Browser.

Bortset fra den ikke helt understøtter MSIE's javascript model (Eller
gjorde ikke da jeg sidst kiggede på den) - og den kunne heller ikke
scrolle en side med midterste musseknap (uden en masse ekstra 3.party
hacks)

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-03-04 16:05

PerX . . . uttered:

> [...]
> gjorde ikke da jeg sidst kiggede på den) - og den kunne heller ikke
> scrolle en side med midterste musseknap (uden en masse ekstra 3.party

Scrolle kan den nu sagtens.

\\kristian

Fra : PerX ...

Dato : 20-03-04 15:38

In article <Q3l5c.2542$825.2456@news.get2net.dk>, "Christopher Tracy"
<goldartist@"remove-this"yahoo.com> says...
> [...]
> Er der nogen der kan anbefale et godt (og selvfølgelig helst freeware)
> popup-stopper program, som kan fange og stoppe dem ?

En anden ting man kan gøre er at generelt slå javascript fra, og kun
tillade det fra 'trusted' sites.

Man kan jo også finde ud af hvilke sites de henter reklamerne og blocke
dem i firewallen, med en 20-30 addresser tror jeg man dækker 90% af dem
:)