Hvilke RAM
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-03-04 20:49

Hvordan finder man ud af, hvilken RAM man kan bruge på sit bundkort.
Jeg har et K7S5A pro, som kan bruge dels 168 pins SDRam, og/eller
184 pins DDRam.
Apacer 256 MB PC 2100 266 MHz koster kun 345 kr men kan den
bruge det. og hvordan finder man ud af hvad det kan bruge
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-03-04 21:35

In article <go1c50dvhmfroqat5d2dnj9hjuc1rjah01@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> Hvordan finder man ud af, hvilken RAM man kan bruge på sit bundkort.
> Jeg har et K7S5A pro, som kan bruge dels 168 pins SDRam, og/eller
> 184 pins DDRam.

Ikke og. Eller. Ikke begge typer på samme tid.

> Apacer 256 MB PC 2100 266 MHz koster kun 345 kr men kan den
> bruge det. og hvordan finder man ud af hvad det kan bruge

Det afhænger til dels af den processor du sætter i.
Men jo, PC2100 virker fint i det bundkort.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-03-04 10:27

On Mon, 15 Mar 2004 21:34:41 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Det afhænger til dels af den processor du sætter i.
>Men jo, PC2100 virker fint i det bundkort.

Mange tak for svar, jeg har problemer med USB portene,
de virker ikke altid, alt andet virker perfekt, det begyndte
da jeg satte skiftede en harddisk, så jeg kan godt have
fjumret med et eller andet.
Jeg mangler USB til min scanner, og digi camera, og
har hørt nogle sige, at DDRam er bedre
hilsen og tak
Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-03-04 12:35

In article <hnhd50ptgviepmnbplsfm6ghoqcbr6p0aj@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> Jeg mangler USB til min scanner, og digi camera, og

Virker det med en løs hub?

Det er ikke Pro-versionen af det bundkort du har, vel?

> har hørt nogle sige, at DDRam er bedre

Ydelsesforbedringen er minimal. Jeg mærkede ingen forskel på 256MB
PC133 og 256MB PC2100.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-03-04 14:14

On Tue, 16 Mar 2004 12:34:50 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
klip>
>Virker det med en løs hub?
>
>Det er ikke Pro-versionen af det bundkort du har, vel?

>Ydelsesforbedringen er minimal. Jeg mærkede ingen forskel på 256MB
>PC133 og 256MB PC2100.

Jo, det er pro vers.
Jeg har bestilt en connector til mont. på forpladen, så må vi se.
Hvis jeg starter op med USB kabel i scanner ell. printer, kan den ikke
starte, men går i sort halvt inde.
Derimod hvis jeg starter uden kabel, starter den fint op, men USB
virker kun nogle gange.
Når de virker, er de OK, indtil jeg lukker ned.
Jeg kan desværre ikke finde et bundkort i øjeblikket, så de må jo være
temmelig populære
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-03-04 19:08

In article <hmud50htkbuu9f6crmmutn6o7svl4jscd0@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> Jo, det er pro vers.

Du husker på at PCI1 er "optaget" af USB2.0-controlleren ?

> Hvis jeg starter op med USB kabel i scanner ell. printer, kan den ikke
> starte, men går i sort halvt inde.

Underligt. Jeg havde både mus, rat, webcam og flash-kort-læser på mit
uden problemer (på USB2.0 - ikke USB1.1).

> Jeg kan desværre ikke finde et bundkort i øjeblikket, så de må jo være
> temmelig populære

Det er udgået. Selv har jeg skiftet til ECS K7VTA3 v5; det håndterer
mere RAM.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-03-04 19:59

On Wed, 17 Mar 2004 19:08:20 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Det er udgået. Selv har jeg skiftet til ECS K7VTA3 v5; det håndterer
>mere RAM.

Kan det bruges med det samme udstyr.
Ram har jeg bestilt en klods 512 MB PC 2100 DDRam,
men den kan jeg vel evt. bruge på det andet kort
mvh Ebbe

Hvis jeg starter op uden USB tilslutning går det fint,
så kan jeg som regel sætte scanner og digicamera til senere,
så kører det, men i starten var der ingen problemer, det var
efter at jeg satte den store HD i, så jeg har sikkert haft fingrene
for tæt på noget jeg ikke skulle

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-03-04 20:22

In article <qr6h50145ooccsjvlv6b54knhha24d39c8@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> Kan det bruges med det samme udstyr.

Mit nuværende bundkort tager kun DDR-RAM.

> efter at jeg satte den store HD i, så jeg har sikkert haft fingrene
> for tæt på noget jeg ikke skulle

Prøv at nulstille BIOS (gøres med en jumper på bundkortet).

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-03-04 20:46

On Wed, 17 Mar 2004 20:22:25 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

klip
>Mit nuværende bundkort tager kun DDR-RAM.

det er også det jeg har bestilt

>Prøv at nulstille BIOS (gøres med en jumper på bundkortet).

UHA da da, jeg får knopper bare ved tanken,
først en god nats søvn, måske skinner solen i morgen
Tak for din tålmodighed
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-04 02:14

In article <3gah50tqfntei0c55dsmb36ocauq438oaq@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> klip
> det er også det jeg har bestilt

Et K7VTA3 v5 ?

Du skal muligvis opdatere BIOS - mit genkendte ikke min Duron 1400.

> Tak for din tålmodighed

Vi hjælper vel alle, hvis vi mener at vi kan?!

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-03-04 09:41

On Thu, 18 Mar 2004 02:13:48 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Et K7VTA3 v5 ?
Nej, foreløbig kun pc 2100 ram
og USB adapter, for at prøve-
step by step
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-03-04 15:52

Problemet er løst.
En ide' fra Jesper, med at fjerne evt. kort i PCI 1
Jeg havde ethernet 10/100 netkort i PCI 1 slot,
men brugte det integrerede.
Da jeg fjernede kortet var alt i orden, den startede op
med USB tilsluttet, og kører som en drøm.
En meget stor tak til Jesper
hilsen Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-04 16:04

In article <0gdj505ccsclkbrk0b46lr5nk264gn41fn@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> Da jeg fjernede kortet var alt i orden, den startede op
> med USB tilsluttet, og kører som en drøm.

Og tak fordi du har givet mig svaret på hvad der sker hvis man har et
kort i PCI1 - jeg anede faktisk ikke at boardet opførte sig såden...
Jeg vil briefe den nye ejer