Signal Error
Fra : Jan

Dato : 15-03-04 17:59

Hej

Jeg har ind i mellem et problem når jeg starter computeren fra Standby. Det
eneste der så står på skærmen er: Signal Error.
Jeg må så slukke maskinen og starte op igen, så er problemet løst.

Hvori kan denne "fejl" ligge ?
Hvad kan jeg gøre ved det ?

OS = Win XP Home Ed.

vh
Jan

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-03-04 18:11

> [...]
> eneste der så står på skærmen er: Signal Error.
> Jeg må så slukke maskinen og starte op igen, så er problemet løst.

Tjekke om der sidder et løst kabel fra bundkortet ud til fronten af
kabinettet?
Tjekke om BIOS'en er ACPI kompatibel.

Hvilket bundkort er det?
Er det en stationær eller bærbar
Hvad er der ellers i din maskine af hardware

Fra : Jan

Dato : 17-03-04 09:20

Der er følgende hardware:

Gigabyte GA-8SIML Micro ATX bundkort
ATI Radeon 7000E 64MB Grafikkort
512 MB SD-Ram 266 MHz
Diskdrev
Combo brænder
10/100 Ethernet
40 GB Harddisk

Det er en stationær PC og der er ingen løse ledninger

Hvordan tjekker jeg BIOS'en ??

vh
Jan

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-03-04 18:00

> Det er en stationær PC og der er ingen løse ledninger
>
> Hvordan tjekker jeg BIOS'en ??

Det står i bundkortets manual hvordan man normalt kommer ind i BIOS'en, men
prøv først Delete eller F10.
Derefter skal du tjekke om der står noget med ACPI inde i bios'en, det er
meget forskelligt hvorhenne det står, afhængig af hvem som har lavet
bios'en.

Prøv evt. at opgradere BIOS'en inde fra Gigabytes hjemmeside og se om det
løser problemet.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-03-04 20:13

Martin Andersen wrote:
> Derefter skal du tjekke om der står noget med
> ACPI inde i bios'en

http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8SIML.htm
- Der står noget med ACPI under BIOS.

--