valgfri start på 2 harddiske - Hvordan ?
Fra : Arne Kjær Jensen

Dato : 15-03-04 15:25

--
har installeret 2 harddiske med henholdsvis xp nfts og 98 fat32.

hvordan får jeg mulighed for at vælge disk, og dermed system, i
forbindelse med opstarten ?

hilsen
arne

Fra : /Ole

Dato : 15-03-04 16:18

først 98, så XP, der ligger en bootmanager, eller mener jeg, hvis du starter
op på XP-cdrommen, at du kan installere en bootmanager.

ellers er tucows altid god for et godt lille program

/Ole

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-04 16:25

Arne Kjær Jensen <arneihou@9JGFLmail.dk> (slet 9JGFL) skrev....

Arne, masser af newsprogrammer opfatter '-- ' uden '' som starten på
en signatur.

Masser af newsprogrammer kan sættes op til at behandle signaturer på
en særlig måde.

På mit system bliver de f.eks. ikke vist overhovedet fordi mange
bruger dem til reklamer.

Når dit indlæg starter med '-- ', så kan jeg således ikke se det.

Dette er blot til almen orientering såfremt du ikke selv skulle være
klar over problemet.

Hvis du opfatter mit indlæg som irettesættende, bedrevidende,
netbejent agtigt, eller andre negative ting, så se blot bort fra det.
Det er skrevet med de bedste intentioner.

--
Kent Oldhøj

Fra : Arne Kjær Jensen

Dato : 15-03-04 18:15

--
akj

tak for råd og orientering. håber jeg løser problemet
arne

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-03-04 20:49

Arne Kjær Jensen (slet 9JGFL) wrote:

> har installeret 2 harddiske med henholdsvis
> xp nfts og 98 fat32.
>
> hvordan får jeg mulighed for at vælge disk,
> og dermed system, i forbindelse med opstarten?

Jeg er ret sikker på du skal boote op på XP CDen
og gå i recovery consollen og skrive fixboot.

Læs selv mere om emnet på disse sider:
http://kortlink.dk/2r3

Har du yderligere spørgsmål, syntes jeg du skal
stille dem i den rette gruppe:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen