LAN W2K
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 26-04-01 19:28

Hej,

Har set et par stykker der har problemer med LAN med forskellige
Operativsystemer, og nu er turen kommet til mig.

Jeg har nogle symptomer, som jeg gerne vil have nogle "kigger"

Jeg har tre maskiner på stribe i peer to peer.

|--W98 --- W2K(1) --- W2K(2)--|

W98 maskinen og W2K(1) Ser alle maskiner i netværket. Ingen problemer.

W2K(2) er lidt "syg". Denne kan ikke se nogle som helst ting. Men alligevel
er der hul igennem. For W2K(1), har en printer sat på LPT1 porten, og
denne printer er netværksprinter for W2K(2), og den skriver fint ud.

Jeg har lagt mærke til at når W2K(2) starter op og når til skrivebordet,
så går det hele ligesom i stå, og der går et pænt stykke tid inden de
to skærme i taskbaren kommer frem. En proces der er langt hurtigere
på den anden W2K maskine. De to Windowsmaskiner er stort set
ens sat op og installationerne er ret nye så rettigheder og lignende er
ens. Begge kører med hovedprofil "Administrator". Jeg har været inde
og sammenligne opsætningerne af protokollerne under netværk, og
der er nøjagtig de samme protokoller installeret og alle indstillinger er
ens.

Er der nogle der har en ide til hvad jeg skal lede efter af fejl i
opsætninger
o.l.? Jeg har checket for konflikter osv. men alt ser hardware mæssigt
fint ud!

Anyone?!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-01 11:10

> [...]
problemer.
> W2K(2) er lidt "syg". Denne kan ikke se nogle som helst ting. Men

Jeg havde engang noget lign. dog med 4 maskiner på 10base-2. 2 win16
maskiner i enderne og 2 OS/2 maskiner i midten. Fejlen lå i kablet fra
OS/2-maskinerne ud til Win16-maskinerne (anden specifik impedans end
50 ohm).

For at drage analogier, så prøv at checke kablerne...

--

Men venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : Diesel4K

Dato : 30-04-01 19:01

> For at drage analogier, så prøv at checke kablerne...

Will do.

Men netværket virkede nu fint før jeg opgradere de to maskiner
til W2K!