Opsætning af E-mail
Fra : Tommy.T - Odense

Dato : 14-03-04 23:27

Hej i gruppen.

jeg er ved at få grå hår af dette problem, så kan nogen hjælpe mig:

Telefon: Siemens S55
Udbyder: Selvhenter

Hvordan laver jeg en opsætning, så jeg kan hente E-mail på
telefonen:..???

Med venlig hilsen
Tommy T - Odense

Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside
http://groups.msn.com/Harmonika/home - Forum for harmonika-folket

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 04:30

Det er, så vidt jeg ved, ikke nogen mulighed med netop dét abonnement

"Tommy.T - Odense" <(FJERN DETTE)tommy.t@get2net.(OG DETTE)dk> skrev i en
meddelelse news:4054dc29$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Fischer

Dato : 15-03-04 06:05

> [...]
> Telefon: Siemens S55
> Udbyder: Selvhenter
> Hvordan laver jeg en opsætning, så jeg kan hente E-mail på

Da Selvhenter ikke tilbyder GPRS, er du nødt til at hente mails via en
opkaldsforbindelse (CSD).
Det første du skal bruge er et internet-abonnement der tillader dig at koble
op via en mobiltelefon. Så start med at kontakte Sonofon - de opretter
gratis sådan et til dig.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-03-04 07:39

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Da Selvhenter ikke tilbyder GPRS, er du nødt til at hente mails via en
> opkaldsforbindelse (CSD).

Hvad er et mobilabonnement uden GPRS?!? Kan man bruge sådan et til noget?

-cb

Fra : Fischer

Dato : 15-03-04 08:21

> Hvad er et mobilabonnement uden GPRS?!?
> Kan man bruge sådan et til noget?

He, he.

Ja, og rent faktisk er der steder hvor et CSD-opkald kører bedre end GPRS!

Nå jeg skal koble min bærbare PC op på min firma-net via VPN, så kører det
ikke med GPRS. Der er åbenbart så store forsinkelser på pakkerne, at min
VPN-klient går i timeout inden jeg får lov til at logge på.
Med et alm. 9600 bps CSD-opkald kører det fint ..... men ikke specielt
hurtigt!

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-03-04 08:38

> [...]

> VPN-klient går i timeout inden jeg får lov til at logge på.
> Med et alm. 9600 bps CSD-opkald kører det fint ..... men ikke specielt

Jeg har også lagt mærke til at afhentning af news på newsserveren har det med at
"gå i stå" og give timeout. Det er nok af samme årsag. Når nu CBB Mobils gratis
GPRS slutter den 23. marts, kan det være at man skal til også at studere (HS)CSD
nærmere.

Claus

Fra : Tommy.T - Odense

Dato : 17-03-04 00:20

Hej igruppen.
Tak for svarene.
Jeg har d.d. modtaget nedenstående forklaring fra SONOFON
MvH Tommy T - Odense

Her har du den "slaviske" udgave ;)
Email på Siemens S55 <<...OLE_Obj...>>
Tryk på Menu.
Gå til Beskeder og tryk Vælg.
Gå til Besked-opsæt. og tryk Vælg.
Gå til E-mail og tryk Vælg.
Marker Adgangsprof. og tryk Vælg.
Marker øverste Adgangsprof. og tryk på Indstill.
Marker Omdøb og tryk Vælg, indtast "mail.sonofon.dk" og tryk på OK.
Marker "mail.sonofon.dk" og tryk på Indstill.
Marker Redigér indst. og tryk Vælg.
Marker Brugeropsætn. og tryk Vælg.
Marker Operatør og tryk på Rediger.
Marker øverste Udbyder og tryk på Indstill.
Marker Omdøb og tryk Vælg, indtast "SONOFON MAIL" og tryk på Gem.
Marker "SONOFON MAIL" og tryk på Indstill.
Marker Redigér indst. og tryk Vælg, efterfulgt af Ja.
Marker CSD-data og tryk Rediger.
Ved Dial-up-nr. indtast "+4540900090"
Markér Forbind.-type og tryk på Redigér, marker ISDN og tryk Vælg.
Ved Bruger indtast dit brugernavn (modtaget i dit SONOFON Internet
Velkomstbrev).
Ved Adgangskode indtast din adgangskode (modtaget i dit SONOFON Internet
Velkomstbrev).
Tryk på Gem.
(HVIS GPRS) Tjek at der er markeret med flueben, hvis ikke tryk på Til.
(HVIS GPRS) Markér GPRS-data og tryk Rediger.
(HVIS GPRS) Ved APN indtast "internet".
(HVIS GPRS) Ved Bruger indtast "sonofon".
(HVIS GPRS) Spring over Adgangskode.
(HVIS GPRS) Tryk på Gem.
Tryk på Rød telefon.
Marker "SONOFON" og tryk på Vælg.
Marker Brugernavn og indtast dit navn.
Ved E-mail-adr. indtast din SONOFON e-mail adresse.
Marker Bruger-ID og indtast dit e-mail brugernavn (modtaget i dit
SONOFON Internet Velkomstbrev).
Marker Adgangskode og indtast dit e-mail adgangskode (modtaget i dit
SONOFON Internet Velkomstbrev).
Tryk på OK.
Marker Mail-opsæt. og tryk Vælg.
Gå til Type og tryk Rediger, marker enten POP3 eller IMAP4 og tryk Vælg.
Ved POP3-server indtast "mail.sonofon.dk".
Ved IMAP4-server indtast "mail.sonofon.dk".
Ved SMTP-server indtast "mail.sonofon.dk".
Tryk på OK.
Tryk på Rød telefon.
Marker "mail.sonofon.dk" og tryk Aktiver.
Tryk på Rød telefon, til man er ude af menuerne.!
Terminalen er nu opsat til E-Mail og man kan starte ved at gå ind under
Beskeder i menuen og vælge e-mail.