MS Windows
briani 27239
Brænding vha. XP's brænderfunktion
Fra : Klostervej

Dato : 14-03-04 22:35

Hej!
Jeg bruger som regel altid XP's indbyggede brænderfunktion til brænding af
cd'er (dog ikke ved brænding af videofiler). Jeg brænder sjældent
musikfiler, og kan faktisk ikke huske, om jeg brugte nero eller XP til
brænding af musikfiler. Nu skulle jeg så hjælpe min mor med at brænde en
musik-cd, og jeg sagde, at det var da bare lige....

Men, jeg kommer så vidt som til "skriv disse filer til cd" - filerne er
klar og det hele (ligger på harddisken), men så åbnes nu Windows Media
Player. Hvorfor nu det? Er den omvej nødvendig?

Vi fik brændt cd'en via WMP hvor den først lavede en konvertering og siden
brændte cd'en.

Jeg lavede et lille forsøg med en jpg.-fil, og det gik som forventet. Når
jeg trykkede "skrive filer til cd" i XP's funktion, så gik brænderen i gang.
Jeg synes XP's funktion er kanon til en simpel brænding. Og min mor synes
også det skal være så simpelt som muligt. Men brænding af WAV-filer (mener
jeg det var) er måske ikke simpel?

--
Mvh Dorthe Baadsgaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-03-04 23:31

Hvis du laver audio-cd'er (til afspilleren i bilen eller andre steder) med
WXP's indbyggede brænderfunktion sker der en række konverteringer, der - i
hvert fald i teorien - nedsætter kvaliteten.