Søges: God, stabil router med accesspoint ~
Fra : Jonny Jensen

Dato : 14-03-04 22:36

Hejsa.

Jeg søger ovenstående: En god router med indbygget 4-ports (+ 1 port til
kabelnet/adsl) switch og accesspoint til wlan. Tråd skal være 10/100Mbit
selvf. og wireless 54Mbit. Pris: 800-1000 ca, gerne billigere selvfølgelig
;)

Hvis det kan lade sig gøre, må der meget gerne have Gbit port også, men det
er ikke et krav... I så fald må den også gerne koste mere.

Hvad er bedste køb til at opfylde henholdsvis de første, og muligvis det
andet krav?

Mvh

Jonny.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-03-04 01:00

On Sun, 14 Mar 2004 22:36:06 +0100, "Jonny Jensen"
<jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> wrote:

> [...]
> selvf. og wireless 54Mbit. Pris: 800-1000 ca, gerne billigere selvfølgelig

I det prisleje har jeg rimeligt gode erfaringer med Linksys. Se
på WRT54G eller evt. WRT54GS.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-03-04 01:30

> I det prisleje har jeg rimeligt gode erfaringer med Linksys. Se
> på WRT54G eller evt. WRT54GS.

Synes bare jeg læser om mange der har bøvl med Linksys? Jeg har kortvarigt
haft en D-Link, men disse (byttede den 3 gange) "taber" af og til
forbindelsen til kabelmodem'et, og skal resettets :-/ Min nuværende er en
TrendNET, som jeg fik billigt, og den må siges at have overrasket positivt.
Men den har så ikke wlan (eller igen, evt Gbit-lan)...

Hvad skal man give for en i en klasse højere end alle disse? Hvad får man fx
for 1500-2000? Er det meget bedre, eller bliver det så mere bare navnet man
betaler for?

Jonny.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-03-04 08:16

On Mon, 15 Mar 2004 01:30:29 +0100, "Jonny Jensen"

> Synes bare jeg læser om mange der har bøvl med Linksys?

Ja? Well, et er som sagt ikke min erfaring.

> Hvad skal man give for en i en klasse højere end alle disse?

Typisk meget mere. Professionelt udstyr har typisk også en lidt
anden funktionalitet, og vil typisk ikke være bygget sammen med
router og switch.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-04 09:14

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev....

> Synes bare jeg læser om mange der har bøvl med Linksys?

Linksys er ramt af value-for-money syndromet:

Når et produkt giver meget værdi for pengene og bliver populært
blandt Hr. og Fru Danmark, så vil der automatisk optræde flere indlæg
på usenet som omtaler produktet som værende problematisk.

Dette er ikke altid udtryk for svagheder i produktet.

--
Kent Oldhøj

Fra : Anders Hansen

Dato : 15-03-04 12:07

Jeg kan anbefale SMC Barricade g 2804WBR. Har sat et par stykker op af dem
efterhånden og de kører upåklageligt. Koster 634 + fragt.

Mvh
Anders Hansen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-03-04 22:33

Hej

> [...]

>selvf. og wireless 54Mbit. Pris: 800-1000 ca, gerne billigere selvfølgelig

Jeg tror der er rigtigt mange produkter er kan opfylde dine ønsker, men,
jeg købte for kort tid siden en 3Com, til kr. 915,- og den virker
fremragende, nu er den steget en anelse i pris, og kan måske finds
billigere andre steder, men prøv at kigge her:

http://www.nemdirect.dk/vare.asp?vare_nr=3146&menu=010512

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"