variabel i hyberlink problem
Fra : Martin Jensen

Dato : 15-03-04 03:12

Jeg er helt ny inden for php, og er løbet ind i et problem jeg
ikke selv kan løse.

Jeg åbner en side:
minside.php?id=2

på denne side vil jeg gerne genbruge id=2 i:

include("news.display.php?id=".$_GET['id']."");

Men det ovenstående virker ikke, og melder følgende fejl:

Warning: Failed opening 'news.display.php?id=2' for inclusion

Nogen der kan se hvad jeg gør forkert???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-03-04 04:07

On Mon, 15 Mar 2004 02:12:15 +0000 (UTC), Martin Jensen
<mrmanden@ofir.dk> wrote:

>Jeg åbner en side:
>minside.php?id=2
>
>på denne side vil jeg gerne genbruge id=2 i:
>
>include("news.display.php?id=".$_GET['id']."");

Når du include'r, svarer det - meget groft - til at PHP-koden i den
fil blot bliver afviklet fra hvor du står. Det betyder, at de værdier,
der er sat i minside.php også er tilgængelige i de sider, minside.php
include'r.

Så:
include("news.display.php");
... burde være fint nok.

>Warning: Failed opening 'news.display.php?id=2' for inclusion

I det konkrete tilfælde prøver du altså at åbne en *fil* (ikke at
forveksle med en webadresse) ved navn "news.display.php?id=2". Og det
hedder filen ikke. Filen hedder "news.display.php".

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: hoved (og ikke hovede)