ASP nemt nok. Mangler bare CD
Fra : Silver2000

Dato : 15-03-04 01:16

Heysa.

Håber der er en derude der kan hjælpe mig :D.
Ville nu prøve og rode mig ud i ASP
Man Skal have installeret IIS på min nye com, og jeg kører med
Windows Xp Home Id. Og jeg er desværre ikke i besiddelse af en
Windows 2000 eller xp Prof cd, da jeg altid har kørt med Millium,
Og der står herinde at det er bedst og kører med 2000 eller Xp
Prof ISS. Så ville bare spørge om man kan hente det et sted,
eller skal jeg ud og ofre penge på 2000 eller Xp Prof.

Mvh Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 15-03-04 01:38

Silver2000 skrev:
> [...]
> Prof ISS. Så ville bare spørge om man kan hente det et sted,
> eller skal jeg ud og ofre penge på 2000 eller Xp Prof.

Som udgangspunkt kan man ikke installere IIS på WinXP Home.
Flere steder på nettet findes dog en workaround [1], men lige som mange
steder synes jeg det frarådes [2] og det er vist også noget med at
licensen i WinXP Home ikke gælder for IIS.

mvh Torben

[1] <URL:http://groups.google.com/groups?selm=3c3c9b9d.518663173%40news>
[2] Har vist ikke lige et link, men kig evt selv efter...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-03-04 11:57

Torben Brandt <name@domain.invalid> wrote in news:c32ttk$anf$1
@sunsite.dk:

> [...]
> steder synes jeg det frarådes [2] og det er vist også noget med at
> licensen i WinXP Home ikke gælder for IIS.

Det er korrekt. Licensen til Windows XP Home inkluderer ikke IIS - uanset
hvor den hentes fra. For at kunne anvende den lovligt, skal man altså
være i besiddelse af endnu en licens til Windows XP Pro/Windows 2000
Pro/Server også, der ikke allerede er taget i brug.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.