Dårlig X - hakker
Fra : Peter Andersen

Dato : 26-04-01 18:37

Hvordan kan de være? Dvs. hvis jeg trækker et vindue rundt på skærmen hakker
det, og musen markøen har også tendensen til det. Kort sagt: jeg syntes det
grafisk kører dårligt. Har prøvet med både KDE og GNOME og det er det samme.
Det er jo ikke ret opmuntrende når Windoze kører perfekt rent grafisk, SELV
om det jo ikke nu er verdens største skærmkort... men kan det virkelig være
rigtigt?

Mit system er p.t.:
RH 7.1
K6-3 400MHz
128MB Ram
8MB AGP Ati Rage Pro Turbo

Fra : Kent Friis

Dato : 26-04-01 19:33

Den Thu, 26 Apr 2001 19:37:25 +0200 skrev Peter Andersen:
> [...]
>om det jo ikke nu er verdens største skærmkort... men kan det virkelig være

Umiddelbart: Nej, det kan ikke være rigtigt.

Prøv at starte top, og se om der står en process med 100 (eller andet
højt) i %CPU feltet. Hvis ikke, så kan du samtidig checke, at Mem
og Swap er korrekte - det er før sket at PC'er påstår de kun har 32MB
RAM (32 burde nu også være nok).

Hvis alt passer, så er det sidste gæt, at grafikkortet enten ikke er
supporteret ordenligt, eller der er en eller anden indstilling der
er forkert i /etc/XF86Config eller /etc/X11/XF86Config.

Kører du XFree 3.3.6 eller 4.0?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 27-04-01 16:59

"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
SELV
> om det jo ikke nu er verdens største skærmkort... men kan det virkelig
Hvis du kører i 24bits farver så prøv at sætte det ned til 16bits. Det
hjælper meget hos mig, og jeg har nogenlunde samme system som dig.

Mvh. Jonas

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-04-01 18:57

"Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis du kører i 24bits farver så prøv at sætte det ned til 16bits. Det
> hjælper meget hos mig, og jeg har nogenlunde samme system som dig.

Jep, det fandt jeg også ud af, så nu kører det fint...