Døde på Sankt Hans Hospital - info søges
Fra : Mogens Henckel

Dato : 14-03-04 19:30

Hej

Jeg søger hjælp om hvor jeg kan finde info om person som døde på Sankt Hans
Hospital.

mvh
Mogens

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 14-03-04 20:09

"Mogens Henckel" <mogens@henckels.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg søger hjælp om hvor jeg kan finde info om person som døde på Sankt
> [...]

Info, det kommer an på hvad slags. Men det findes i hvert fald i
Københavns Stadsarkiv, måske også andre steder. Almindelige data, såsom
dødsdag, kan godt fås, men jeg stødte dengang ind i 80-års regelen, som
nu skulle være blevet til 75 år, hvad angår de mere følsomme oplysninger
om personens sygdom osv.

Hvis 80-års regelen virkelig er blevet til 75 for min anes vedkommende,
kan jeg få de sidste oplysninger i december 2004.

Man kan måske også henvende sig til selve hospitalet.

Mvh Hedvig

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 14-03-04 22:07

> [...]
> Hej
>
> Jeg søger hjælp om hvor jeg kan finde info om person som døde på Sankt

Hej Mogens,
Jeg tror, Københavns Stadsarkiv er det rigtige svar. Jeg søger selv en
personoplysning fra et af de andre københavnske hospitaler, og ved
henvendelse til hospitalet fik jeg følgende svar:

"Med hensyn til patientjournalen, bør de forhøre Dem hos Københavns
Stadsarkiv. Adressen er Københavns Rådhus, 1599 København V. Telefon 33 66
23 70. Der bliver journalen fremfundet og sendt sammen med Deres
forespørgsel til den relevante hospitalsafdeling, som så står for det videre
forløb."

Det var den 20. januar 2004, opg jeg henvendte mig straks til Stadsarkivet.
Der fik jeg at vide, at ekspeditionstiden er lang, men at jeg ville høre fra
dem. Det er ikke sket endnu, men det kommer nok. Du vil skulle dokumentere
det berettigede i at søge aktsindsigt, hvis sagen er yngre end vist nok 75
år.

Med venlig hilsen
Jørgen Ladegaard