Voice gateway til IP telefoni
Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-03-04 15:47

Hej NG

Jeg kan se at der er en del indlæg omkring IP telefoni og jeg håber på
at en eller anden har et svar på det her :

Jeg vil gerne rive min almindelige telefonforbindelse tilbage til
stenalderen og benytte IP telefoni. Ikke kun P2P telefoni men hele
pakken som www.kabelnettet.dk tilbyder.
Altså alle samtaler gennem min bredbåndsforbindelse.

Til det skal jeg bruge en gateway, men hvilken?

Kabelnettet tilbyder en til 1000,- kroner, men det må da kunne gøres
billigere??

håber der er en med en god ide.

Kim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-04 15:57

Nej - det skal du ikke regne med. Det er faktisk en meget fornuftig pris.

--
Mvh/TKJ
www.GlobalTel.dk - To Know and Act is Everything

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-03-04 16:52

Jeg fandt selv denne her :

ftp://ftp.linksys.com/pdf/befn2ps4ug.pdf

Prisen ved Net2Phone er 1098,-, men det kan da ikke være så svært at få
en "router med telefonstik" ???

Fra : Asbjørn Baagø Madsen

Dato : 03-03-04 20:52

Hej Kim!

Se evt. musimi.dk, som er et andet dansk projekt, der efter al sandsynlighed
starter i næste uge. De har en lille boks til 500 kr. + 50 kr. i
forsendelse, som kan bestilles ved tilmelding. Ligner i øvrigt et ganske
interessandt foretagende!

Jeg ved ikke, om adapteren også virker med kabelnettet.dk, men det kan man
vel undersøge. Jeg vil dog sige - uden selv at have været kunde hos
kabelnettet.dk - at jeg har hørt flere negative meldinger omkring firmaet.
En del mener ikke, at de kan levere en brugbar service, men som sagt, det er
ikke egne erfaringer...

Held og lykke med projektet! Jeg har selv lignende drømme!

Mvh. Asbjørn Baagø Madsen

Fra : Henrik Larsson

Dato : 03-03-04 21:35

> [...]
> starter i næste uge. De har en lille boks til 500 kr. + 50 kr. i
> forsendelse, som kan bestilles ved tilmelding. Ligner i øvrigt et ganske

Fordelen ved musimi.dk kan også være at man ikke "tvinges" til at købe en
hardware box som det ser ud til man gør hos kabelnettet.dk

Hos musimi.dk kan man bruge en software telefon eller en hardware ip-telefon
hvis man har lyst til det.

Mvh Henrik

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-03-04 22:51

Henrik Larsson wrote:

> [...]
> hardware box som det ser ud til man gør hos kabelnettet.dk
>
> Hos musimi.dk kan man bruge en software telefon eller en hardware ip-telefon

Du tvinges som heller ikke til at købe hardwaren hos kabelnettet.dk, men
tilbydes den. Har du ikke selv en, så er det måske lidt tåbeligt hvis de
ikke tilbyder en gateway, da det fraholder nogle forbrugere at bruge
tjenesten.
Min erfaring er bare (TDC) at den hardware udbyderne tilbyde normalt
ikke er det rigtige valg til alle brugere.
Jeg vil have flere valg.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-03-04 22:46

> [...]
> ikke egne erfaringer...
>
> Held og lykke med projektet! Jeg har selv lignende drømme!

Det ser absolut ikke uinteressant ud. Takker for linket

Hilsen
Kim

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 04-03-04 07:41

> Til det skal jeg bruge en gateway, men hvilken?

Der er flere muligheder, men faktisk en den mest alm. i dag, den adaptor som
musime.dk sælger. Det er også den der er brugt hos redspot.dk, sipphone.com,
fwd.pulver.com, osv. osv. osv. (Og den jeg selv bruger).

Men du kan da også købe en rigtig ip-telefon - nu hvor du VIL gå fra
stenalderen til nutiden.

> Kabelnettet tilbyder en til 1000,- kroner, men det må da kunne gøres
> billigere??

De sælges fra ca. 500 kr. og op efter :(