oz --> g/m2 glasfiber
Fra : steen

Dato : 05-03-04 11:49

Hej,

Hvilket forhold..??
--
steen - menzi.dk
---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-03-04 21:48

Uheldigvis faldt steen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvilket forhold..??

1 ounce = 28.3495231 gram

Claus

Fra : steen

Dato : 05-03-04 22:32

On Fri, 5 Mar 2004 20:48:16 UTC, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Uheldigvis faldt steen over tastaturet og skrev derved følgende:

Snublede... ;)

> 1 ounce = 28.3495231 gram

Ikke helt nok, en Glenn Ashmore (http://www.rutuonline.com) kom med
løsningen:
"Ounces/square yard * 33.91 = Grams/square meter"

Hygge
--
steen - menzi.dk
---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-03-04 02:29

> Ikke helt nok, en Glenn Ashmore (http://www.rutuonline.com) kom med
> løsningen:
> "Ounces/square yard * 33.91 = Grams/square meter"

Hvad er det, du spørger om??

En ounce er 28,3 gr. Hvor mange oz eller gr pr kvadratmeter eller fod
er da afhængigt af materialet. Det er da umuligt at svare på, når man
ikke kender materialet!

Claus

Fra : steen

Dato : 06-03-04 08:20

On Sat, 6 Mar 2004 01:28:38 UTC, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Hvad er det, du spørger om??

Glasfiber er åbenbart opgivet i enheden oz (ounce), det fremgår ikke
umiddelbart om det er pr. square-foot eller square-yard, og da jeg
ikke vidste hvor jeg skulle ende kunne jeg ikke sjusse mig frem til
det. Derfor spurgte jeg "oz --> g/m2 glasfiber". En klog fortalte mig
så at det er pr. yard, desuden havde han så også omregningen.

> En ounce er 28,3 gr.

Klart - men snakker vi glasfiber er det underforstået pr square-yard,
hvorfor der også vil fremkomme en omregningskonstant til g/m2.

> Hvor mange oz eller gr pr kvadratmeter eller fod
> er da afhængigt af materialet. Det er da umuligt at svare på, når man
> ikke kender materialet!

Det var som du ser heller ikke spørgsmålet, det var forholdstallet jeg
søgte.

Hygge
--
steen - menzi.dk
---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-03-04 14:56

> [...]
> hvorfor der også vil fremkomme en omregningskonstant til g/m2.

> Det var som du ser heller ikke spørgsmålet, det var forholdstallet

Ja, men det skrev du bare intet om. Vi er jo ikke tankelæsere

Claus

Fra : steen

Dato : 06-03-04 23:02

On Sat, 6 Mar 2004 13:55:54 UTC, "Claus Tersgov"

> jeg søgte.
> Ja, men det skrev du bare intet om. Vi er jo ikke tankelæsere

Argh..... Jeg skrev subj som her, og "hvilket forhold?" i teksten - nå
pyt ;)
--
steen - menzi.dk
---

Fra : EA 2730

Dato : 07-03-04 02:13

Claus Tersgov skrev i en nyhedsmeddelelse:

> Ja, men det skrev du bare intet om. Vi er jo ikke tankelæsere

Nej! tanker findes ikke på nettet)

--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-03-04 14:27

Uheldigvis faldt EA 2730 over tastaturet og skrev derved følgende:

> Nej! tanker findes ikke på nettet)

Næ, for så havde du vel bildt manden et eller andet vrøvt ind!

Claus

Fra : Carsten Holck

Dato : 07-03-04 22:24

Claus Tersgov wrote:
> [...]
og minsandten om ikke google kan svaret:
søg på følgende på google og du får svar

1ounce/yard^2 in gram/meter^2

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=1ounce%2Fyard%5E2+in+gram%2Fmeter%5E2

/carsten