Rulleforstag
Fra : Niels Hansen

Dato : 03-03-04 11:14

Hej gruppe.
Jeg er ved og skal købe et rulleforstag ig jeg vil gerne hører om man har
erfaring med de forskellige frabrikater, fordele og ulemper.

jeg tænker på

Furlex
Harken
Plastimo
Profurl
Eller andre fabrikater
Det drejer sig om en maxi 95 m ca 13 m forstag

Niels Hansen

Fra : Egon Stich

Dato : 03-03-04 16:01

"Niels Hansen" <nhxxx@elnito.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Profurl
> Eller andre fabrikater
> Det drejer sig om en maxi 95 m ca 13 m forstag

Hej.
Jeg har et Furlex system, og er overordentlig tilfreds.
Altså: Efter min mening anbefalelsesværdigt.
MVH
Egon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 04-03-04 19:52

Jeg har bestilt en Furlex til min, men kan endnu ikke hjælpe med erfaringer

Hvis du er medlem af Maxi klubben kan den hjælpe dig med at sikre, du får
rullen og det nye sejl til den rigtige pris. Der er rigtig mange medlemmer
der har prøvet lige din kombination.

/Bjarke

Fra : SFTSinternational

Dato : 05-03-04 20:06

Jeg har prøvet en Furlex men ikke med glæde. det virkede lidt for Plastisk
for min smag så Plastimo er nok heller ikke sgen i den forstand.
Jeg har derimod kun de aller bedste erfaringer med Top Reff men har
problemer med at finde en leverandør i Danmark. Det kan købes i Tyskland men
jeg kan nu godt lide at der er en mand der kommer og sætter det op så
tingene passer, og som jeg kan holde i ørene til de gør.

Ellers er Top Reff absolut i TOP og er der nogen der kender en der
forhandler og opsætter deres produkter i Danmark vil jeg selv gerne høre.
Christof

Fra : Thomas

Dato : 05-03-04 22:12

Furlex....plastikagtigt......hva' snakker du om?? Hvor gammel er det
Furlex-system du har set på?

Jeg kiggede selv markedet godt og grundigt igennem sidste forår, for at
finde det helt rigtige til min pengepung, men alligevel faldt valget på
Furlex. Det eneste problem jeg har hørt om angående Furlex, er at det kan
være svært at få reservedele til, men det sagde min leverandør (Mp-sejl,
Egå) at der ikke var nogen som helst problemer med. Mp-sejl kom oven i købet
til Fredericia og monterede en lørdag uden ekstra beregning. Flot service må
man sige. Ellers har jeg ikke et ondt ord af sige om Furlex, det virker
upåklageligt!!

Hilsen
Thomas Thomsen
Fredericia

Fra : SFTSinternational

Dato : 07-03-04 07:18

Kære Thomas, som du dog selv kan sige det. Jeg har en Top Reff monteret
sejler meget og det har virket uden nogen brug for reservedele siden 1986.
Christof