Valg af switch
Fra : Navipartner - Chri~

Dato : 26-04-01 14:57

Vi får sat en 2mbit linie ind i huset om en uge eller to. På denne skal der
sættes en citrix server op, med 3-5 navision serverere tilsluttet.
Vores nuværende netværk består af ca 15 maskiner forbundet af en 24 port SMC
hub. Det er klart at vi ikke vil have forstyrelser på hubens netværk pga
citrix og navi servers og selvfølgelig også den anden vej rundt! Det
nemmeste ville være at holde de to netværk adskilt - men vi vil gerne surfe
+ have adgang til citrix server.

Så jeg har denne løsning i hovedet... da jeg ikke er ekspert ville jeg gerne
høre jeres mening!

En HP procurve switch (bare en lille model ca 1000,-) sættes ind mellem
2mbit og citrix server og navi servers. På dette lille netværk var det så
meningen at det store netværk (15 pc) skulle kobles på - kabel mellem SMC 24
ports hub og switch. Vil en løsning som denne kunne "separere" dataerne. Så
uønsket trafik på 2Mbit linien og citrix netværk nedsættes?

Christian Dam-Hansen

Fra : Anders Hansen

Dato : 27-04-01 08:29

Hej Christian

Switch-priserne er så langt nede idag at det godt kan betale sig at skifte
den hub ud med en switch. Man kan f.eks få en 24 ports (umanaged) switch hos
mircolan.dk til 3300.-. Det ville give overall bedre performance.

--
Hilsen
Anders Hansen

"Navipartner - Christian Dam-Hansen" <cdh@navipartner.dk> skrev i en
meddelelse news:9c99id$25me$1@news.cybercity.dk...

Fra : Thomas

Dato : 27-04-01 08:57

Jeg så lige på edbpriser.
En 8 port switch kan fås for kun 744.- hos www.nimb-data.synonym.dk

En switche er blevet meget billigere end en hub.

MVH
Thomas