Forbindelse via parallelkabel mellem to co~
Fra : j h

Dato : 26-04-01 14:34

Hej
Jeg har en gammel bærbar. Den har brug for at få reinstalleret windows,
fordi den bliver ved at at sige, at der er fundet fejl i
systemregistreringsdatabasen

Problemet er, at den ikke har noget cd-rom drev. Så jeg kan ikke installere
den vej.

Jeg har prøvet at bruge programmet direkte kabelslutning, som har virket
indtil, Windows blev mærkelig. Men det virker ikke nu. (Jeg har en stationær
computer, der virker)

Jeg ønsker at reinstallere windows 95 på den bærbare. Min ide er så at
overføre kataloget "win95" fra CD via min stationære til den bærbare og på
den måde få reinstalleret windows 95.

Findes der et fx et program (fx et dos-program) som kan kare dette gennem
parallelporten.

Jeg håber, der er nogle der kan hjælpe.

Fra : Fritze

Dato : 26-04-01 14:57

Hvis du kan finde den gode gamle Norton Commander, så kan den i hvert fald
klare det Den bad jeg til hver aften i de gode gamle dage med Dos 4 og
5.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-01 14:59

j h skrev:

> [...]
>den måde få reinstalleret windows 95.

>Findes der et fx et program (fx et dos-program) som kan kare dette gennem

Ja. Det er indbygget i DOS 6 og hedder InterServer/InterLink -
dvs. intersvr.exe og interlnk.exe

>Jeg håber, der er nogle der kan hjælpe.

Jeg kan sende dig de to programmer samt tilhørende autoexec.bat
og config.sys til to disketter. Derefter propper du dem i hver
sin computer og booter dem derfra. Den ene bliver server og den
anden bliver client (clienten styrer). Du skal blot selv
producere to bootbare disketter, og jeg mener at DOS-versionen er
ligegyldig. (cd-understøttelse er ligemeget).

Eneste begrænsning der kan irritere:
Programmerne håndter kun DOS-navne (8+3). Det er dog ikke noget
problem ved Windows' installationsfiler.

--
Bertel

Fra : j h

Dato : 26-04-01 15:33

Jeg har ikke Norton, så jeg ville blive meget glad hvis du ville sende
filerne til mig.

Fra : Fritze

Dato : 26-04-01 15:42

> Jeg har ikke Norton, så jeg ville blive meget glad hvis du ville sende
> filerne til mig.

Jeg har den desværre ikke selv mere, men med lidt søgen kan du sikkert finde
den. Eller en venlig sjæl, som følger tråden kan måske hjælpe?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-04-01 15:56

> Jeg har ikke Norton, så jeg ville blive meget glad hvis du ville sende
> filerne til mig.

Ellers er FX et anden ganske god kon af NC. Fylder en diskette og ønsker du
vil :)

/Dennis