Pc fryser efter 3-4 timers drift
Fra : Dennis

Dato : 26-04-01 12:24

Hej !

Vi har et problem med en pc, er pludselig fryser efter 3-4 timers drift.

Forsøgt løsning:
Vi har i firmaet en identisk pc (som virker fint).
Da problemet opstod, clonede jeg alt softwaren fra denne til "problem pcén".
Dette løste ikke problemet, og det tyder på et "Hardware problem ".

Ved opstart af pc tælles ram op - ingen tegn på andre fejl.

Har du evt. erfaringer eller en god ide om, hvad jeg kan forsøge med, så er
jeg meget lydhør.

mvh

Dennis Nielsen
dn@bst-soroe.dk

Fra : Henning

Dato : 26-04-01 12:59

On Thu, 26 Apr 2001 13:23:41 +0200, "Dennis" <dcln@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Ved opstart af pc tælles ram op - ingen tegn på andre fejl.
>
>Har du evt. erfaringer eller en god ide om, hvad jeg kan forsøge med, så er

Det kan være alt! Prøv at bytte disken rundt i de to maskiner, for at
udelukke HD & SW (endnu en gang!)

Dernæst hvad der er af indstikskort, cpu & ram. Een ting ad gangen.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Dennis

Dato : 26-04-01 13:41

Tak !

Jeg prøver.

mvh

Fra : Lars

Dato : 26-04-01 13:51

"Dennis" <dcln@hotmail.com> wrote in message
> Hej !
>
> Vi har et problem med en pc, er pludselig fryser efter 3-4 timers drift.
xxxxxxxxxx

Hej!

Ka det mon være et spørgsmål om dårlig køling ?
Ellers prøv at pres _alle_ stik / jumpere osv. efter det kan være en dårlig
forbindelse ? Evt. få checket rammen efter i en ramtester.

/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : Michael Just

Dato : 26-04-01 14:18

Hvor finder man sådan en ram tester henne ???

Michael

Fra : Lars

Dato : 26-04-01 14:31

"Michael Just" <michael@justerne.com> wrote in message
> Hvor finder man sådan en ram tester henne ???
xxxxxxx

Man kan købe dem hos Danrex - www.danrex.com Men de er vist ikke helt
billige.

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 26-04-01 14:12

Check at cpublæseren kører ordentligt, eller sidder korrekt.

Aflæs evt. omdrejningstal og temperaturen i bios.

Sammenlign bios instillinger på de to identiske pc'ere

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Dennis

Dato : 27-04-01 10:03

Tak for hjælpen.

Jeg prøver.

Fra : Jackster

Dato : 26-04-01 12:44

Jeg har kun ganske lidt erfaring med dette, men jeg har at følgende svar.
(virket for mig)

Installer hardware ingen med nye driver.

Har selv prøvet at identisk copy af en pc til en anden.

Hardwaremæssig samme pc.

/Jackster