Rasmus vil ikke gå....
Fra : Peter Andersen

Dato : 13-03-04 09:48

Hej med jer...

Vores 10 måneder gamle han-killing som efterhånden har vokset sig stor og
sund og meget snakkende er formentlig kommet ud for et mindre uheld.....
Hele torsdagen var den væk. Torsdag aften var jeg ude og kalde på den men
den kom ikke. en halv time efter så jeg den lå inde på gangen lige ved siden
af kattelemmem.
Den lignede noget der var hældt ud af en skraldespand fra et autoværksted,
fedtet ind i olie og snavs - og ville ikke gå, højre bagben vil ikke lystre
særlig godt...

Den plejer altid og storme ind og vil snakke og kæle, men her var det
tydeligt at den havde slæbt sig hjem og gået omkuld efter den kom ind i
huset!
Det mærkelige er at der ikke er noget der gør ondt på den. Ingen ting at
mærke, ingen brud e.l. Vi kan vende den på ryggen og "cykle" med den og
strække dens ben osv og den spinder bare.... ingen problemer.
Det er ikke sådan at bagbenet er lamt eller dødt, den kan sagtens bevæge
det. bare utrolig dårligt og lægger sig ned efter et par skridt/hump.

Hvad er mon problemet? har den været ude for et uheld, ja så er det måske et
mirakel den ikke er kommet mere til, men det forklarer ikke hvofor den er så
snavset.
Skal vi træne/tvinge den til at gå igen eller skal den bare få lov at sove?
Jeg sørge for at gi den vand med en sprøjte, den vil ikke af sig selv ud og
drikke.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Luna dc

Dato : 13-03-04 09:53

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

sove?
> Jeg sørge for at gi den vand med en sprøjte, den vil ikke af sig selv ud

Hvis det var min kat stod jeg hos dyrlægen nu, og ja jeg ved godt det er
dyrt i weekenden.
Bodil

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-03-04 09:59

> [...]

sove?
> Jeg sørge for at gi den vand med en sprøjte, den vil ikke af sig selv ud

Jeg ville skynde mig til dyrlægen, hvis jeg var jer.

/Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 13-03-04 10:05

Det samme ville jeg sandelig også gøre. Se at komme til dyrlægen. Det kunne
lyde som om den har været ud for en ulykke. Der kan være skader I ikke
umiddelbart kan se. Katte er meget god til at skjule smerter. Har engang
haft en kat, der vart skudt, men ikke død, selvom det var tydeligt katten
led, så spandt den, selvom vi var ved dyrlægen og den var smurt ind i blod
og andet skidt og møg. Det er dyrt med et dyrlægebesøg i weekenden, jeg ved
det, men det er jo det man kan komme ud for når man har dyr.

Hilsen

Lene

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 13-03-04 10:02

Hej Peter

Jeg ville nok have været kørt til dyrlæge torsdag aften !! Eller i hvertfald
fredag morgen ! Hvis du ikke har været det endnu vil jeg anbefale at du
ringer og får en tid med det samme !! Det, at den ikke vil drikke selv,
er absolut ikke noget godt tegn !!! Det, at den spinder, behøver bestemt at
ikke betyde at den er glad, men kan - så vidt jeg ved - også betyde smerter
eller skræk .. den ene af vores katte spinder af ren rædsel når den er hos
dyrlægen ...

Hilsen Pia, som håber katten kan reddes og får det godt igen ..

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-03-04 10:14

Pia Lihme Petersen wrote:
> [...]
> katte spinder af ren rædsel når den er hos dyrlægen ...
>
> Hilsen Pia, som håber katten kan reddes og får det godt igen ..

Ja, dyrelægen må det blive.

Grunden til at vi ikke var til dyrelægen med det samme er at vi med vores
andre katte ofte har oplevet at de ofte kommer sig efter et par dage. Katte
har en evne til at se mere syge ud end de reelt er, og har den fået et slag
eller har overanstrengt sine muskler extremt skal den bare ha hvile...
I nat har den været ude i bakken og ude og spise selv kan jeg se...

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-03-04 10:25

> [...]

slag
> eller har overanstrengt sine muskler extremt skal den bare ha hvile...

Uh katte er ellers supergode, til at skjule deres smerter. De skal ha' meget
ondt, før end de viser det.
Ved smerter kan/vil katten spinde, for at berolige sig selv.

/Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-03-04 10:30

Joan Frederiksen wrote:
> "Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
>
> Katte
>
> Uh katte er ellers supergode, til at skjule deres smerter. De skal
> ha' meget ondt, før end de viser det.
Ja. Men så skal man heller ikke komme for tæt på, så skal man nok få af vide
hvis og hvor det gør ondt.

> Ved smerter kan/vil katten spinde, for at berolige sig selv.
Ok, det har vi nu ellers ikke været ude for. Men spinder gør der nu kun når
vi kæler med den

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 13-03-04 13:05

Peter Andersen skrev:

> Den lignede noget der var hældt ud af en skraldespand fra et
> autoværksted, fedtet ind i olie og snavs - og ville ikke gå, højre
> bagben vil ikke lystre særlig godt...

Det er jo svært at sige, om der er tale om et brud eller en forstuvning af
en art. Men du taler om, at den er fedtet ind. Jeg ved, at det kan være
utroligt smertefuldt for en kat at bevæge sig, hvis pelsen er fedtet og
hårene filtret ind (jf. eks. skrækeksempler fra persere, der ikke plejes
ordentligt), så det kan måske være derfor den ikke bevæger sig optimalt? Jeg
ville ikke gå i panik, hvis du sporer fremgang nu.

Vh

Morten

Fra : Doris

Dato : 13-03-04 13:25

Har prøvet det samme med min hankat, den havde fået brækket hoften
muligvis ved en påkørsel, den dag idag halter den stadigvæk, selv om den
blev behandlet. SE AT KOMME TIL DYRLÆGE hurtigst muligt, hvis du elsker din
kat
Kærlige tanker til din lille mis.

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-03-04 14:46

Peter Andersen wrote:
> Hej med jer...
KLIP

Nu har jeg været til dyrelægen med Rasmus. (Hillerød dyrehospital...)

Dyrelægen sagde der var ikke noget i vejen med Rasmus, den fik noget
smertestillende ink. antibiotika.

Gan gættede på det samme som vi, den må ha fået et slag etc. Der var ikke
noget brækket eller forstuvet, formentlig heller ingen smerter.

Det burde fortage sig efter 8 dage.... ellers skal den røngtenfotograferes.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Lene Hansen

Dato : 13-03-04 15:42

Det var da godt at høre.Håber det fortsat går fremad med jeres kat.

Hilsen

Lene

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 13-03-04 22:01

> Nu har jeg været til dyrelægen med Rasmus. (Hillerød dyrehospital...)
>
> Dyrelægen sagde der var ikke noget i vejen med Rasmus, den fik noget
> smertestillende ink. antibiotika.

Hej Peter

Jamen, det var da dejligt at høre .. Så håber vi, at Rasmus får det godt
igen .. Hvordan har han det nu ??

Hilsen Pia

--