Hvordan lærer man en hankat hvor den _ikke~
Fra : anders majland

Dato : 11-03-04 17:17

Vi har et par tamme udekatte - begge hankatte - og den ene har fået en
dum vane med at markere sit territorie i et hjørne af garagen.

Udover at forsøge at forhindre den fysisk i at komme til det hjørne har
i så nogle gode råd til at få den til at nøjes med at gøre det andre
steder ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Anja

Dato : 11-03-04 18:03

> Udover at forsøge at forhindre den fysisk i at komme til det hjørne har
> i så nogle gode råd til at få den til at nøjes med at gøre det andre
> steder ?

Klip....

Hvad med at få dem kastereret ?? Så stopper de med at strinte og markere
deres teritorium.
Så forhindre i også at de render rundt og laver uønsket killinger. Og i
forhindre at de strinter inde i andres garager osv.

Hilsen Anja

Fra : anders majland

Dato : 11-03-04 18:30

> Hvad med at få dem kastereret ?? Så stopper de med at strinte og
> markere deres teritorium.

Den er kasteret - men strinter nu alligevel.

Grunden til at det er problem at den strinter i det hjørne den har valgt
er at vi har paller med træpiller stående der skal håndteres manuelt og
så er det bestemt ikke lækkert med "gule søer" ..

> Så forhindre i også at de render rundt og laver uønsket killinger. Og
> i forhindre at de strinter inde i andres garager osv.

Den smøre har jeg set dig kaste ud et ret stort antal gange da jeg
skimmede den inden jeg postede og som en anden har skrevet. Der skal 2
katte af hvert sit køn til at få det problem !

Desuden vil jeg lige pointere at vi bor på landet og det er ret
begrænset hvor mange naboer vores katte kan genere (langt de fleste har
selv et par katte til at holde mus mm nede)

Fra : Anja

Dato : 11-03-04 19:33

> Den smøre har jeg set dig kaste ud et ret stort antal gange da jeg
skimmede den inden jeg postede og som en anden har skrevet. Der skal 2
katte af hvert sit køn til at få det problem !

Klip...

Ok... det er da flot klaret, eftersom det er meget få gange at jeg har
skrevet/svaret folk herinde.
Du har sørme et MEGET skarpt ( eller måske det modsatte) øje.

Måske skulle du lige undersøge dine fakts inden du begynder at komme med de
udtalelser.

Hilsen Anja

Fra : anders majland

Dato : 11-03-04 19:53

> Ok... det er da flot klaret, eftersom det er meget få gange at jeg har
> skrevet/svaret folk herinde.

Sorry - jeg har forvekslet dig. Formuleringen var stort set identisk og
det gik for hurtigt på groups.google.com. Men du farede frem som i de
andre indlæg med kastration, uønskede killinger og hærværk (det er det
vel hvis en fremmed pisser i en garage) ... Havde du istedet spurgt om
den var kastreret ....

Men tilbage til spørgsmålet ... Nogen ideer ?

Fra : Allan

Dato : 11-03-04 21:17

meddelelse news:c2qcir$62o$1@sunsite.dk...

> Men tilbage til spørgsmålet ... Nogen ideer ?
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid

Hej Anders

Du ved, man får mange svar, med et dårligt formuleret spørgsmål.

Der er mange der bruger træpiller i deres kattebakker. Det er åbentbart
noget katte kan lide at grave, og tisse i.
Er det sådan at der er åbent til pillerne?

Mvh Allan

Fra : anders majland

Dato : 11-03-04 22:55

> Der er mange der bruger træpiller i deres kattebakker. Det er
> åbentbart noget katte kan lide at grave, og tisse i.
> Er det sådan at der er åbent til pillerne?

Nej de ligger stablet på paller i 15kg plastiksække - desuden har jeg
lagt en presenning over for at minimere svineriet.

Fra : Tournesol

Dato : 12-03-04 07:36

Hejsa

> Grunden til at det er problem at den strinter i det hjørne den har
> valgt er at vi har paller med træpiller stående der skal håndteres
> manuelt og så er det bestemt ikke lækkert med "gule søer" ..

Hvad med at opsætte en bakke med piller i .
Hvis nu katten vil bruge bakken istedet for så slipper du i hvertfald for at
sætte fingerne i de gule søer men du skal jo så tømme bakken.

bare en ide.

spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-03-04 21:05

Hej Anders

<
<Udover at forsøge at forhindre den fysisk i at komme til det hjørne har
<i så nogle gode råd til at få den til at nøjes med at gøre det andre
<steder ?
<

Nej, ikke rigtig .. Prøv at vaske af med Rodalon, og så stil noget andet end
pillerne, så kattene ikke kan komme ind i det hjørne - evt. en reol el.
lign.

Min erfaring er, at hvis først katte er begyndt at markere eet sted, så
fortsætter det --- endda i generationer !!!! Mine forældre havde to katte
med over 5 års mellemrum - den første havde en tendens til at tisse i et
hjørne af stuen -- den nye kat, 5 år senere, gik direkte hen i det samme
hjørne og tissede, til trods for at der var gået år imellem, og at det var
blevet vasket godt og grundigt MANGE gange ind i mellem !!!

Pøj pøj med projektet !!! Måske er der andre som har nogle forslag til dig ?

Hilsen Pia

Fra : zasha

Dato : 11-03-04 21:27

<klip> Vi har et par tamme udekatte - begge hankatte - og den ene har fået
> [...]
>
> Udover at forsøge at forhindre den fysisk i at komme til det hjørne har
> i så nogle gode råd til at få den til at nøjes med at gøre det andre
</klip>

Uha, det er altså svært. Min hunkat har i laaang tid, pisset på
mit...køkkenbord *arggh* og jeg har haft forsøgt med stort set alt fra
hvidløg over peber, Rodalon, citron mmm. men lige nu ser det ud som om det
er lykkedes med følgende cocktail:

Det mest brugte hjørne blev skærmet af med et spækbrædt (efter "de
forhåndværende søms princip" og så falder det jo godt ind i meljøet *smil*)
og der blev sprayet med Feliway. Bordet og kantlister samt tapet blev vasket
(det er min erfaring at Urtekrams Universalrengøring er mere effektiv end
Rodalon iøvrigt!)

Feliway er noget syntetisk duft, som ligner det katte udskiller selv når de
gnider sig op ad ting, og derfor vil de helst ikke tisse, dér hvor der
dufter godt. Det er næsten ikke til at dufte for os mennesker iøvrigt.
Eneste ulempe er at det koster urimeligt meget, men hvis et par hundrede
kroner kan løse et problem, er det vel egentlig ok....

Håber du kan bruge min erfaring, eller at du får løst problemet på anden vis
:)

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-03-04 00:49

In article <c2qi2n$2q6s$1@news.cybercity.dk>, zasha
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> Feliway er noget syntetisk duft, som ligner det katte udskiller selv når de
> gnider sig op ad ting

Feliway var også min tanke..
Katte er sådan indrettede, at de kun markerer et sted på én måde, så
hvis vi har sprøjtet stedet med "ansigtsduften", vil katte opfatte det
som afmærket og ikke have behov for at strinte eller kradse dér. I
teorien. Det virkede hos os - mod kradseri, og jeg kender en, hvis
(han)kat holdt op med at strinte. Et forsøg værd.
Du kan læse mere, hvis du er interesseret, på min hjemmeside:

http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html