Hvad er der i vejen med vores kat
Fra : hedegaard

Dato : 11-03-04 17:02

Hej gr
Vi fik i efteråret 2 han killinger, den ene bor hos vores nabo den anden hos
os. Da vi fik dem var vores lidt mindre end broderen.
Vi opdagede hurtigt, at der er stor forskel på de to katte - broderen er en
"normal" kat, der gerne vil ud og den ser også almindelig ud.
Vores ser meget underlig ud - den er kun ca halvt så stor som sin bror på
nuværende tidspunkt, dens hale er meget kort og tyk, når man rører den er
den "knækket" flere steder. Det virker som om kattens bagkrop er meget
lavere end forkroppen - den ligner lidt en hyæne når den går og løber. Den
er panisk angst for at komme udenfor og vover sig kun lige udenfor vores
dør. Herinde er den meget kælen også overfor vores børn - den er fx slet
ikke bange for vores søn på 1 år, men så snart den hører en lille lyd eller
er udenfor er den nærmest i panik...

Nogen bud???

Tina

Fra : Christine Clausen

Dato : 11-03-04 20:59

> [...]
> ikke bange for vores søn på 1 år, men så snart den hører en lille lyd eller

Det lyder meget underligt! Men jeg kendte nogen der havde to
søskende-katte, der uheldigvis havde parret sig før de nåede at få dem
steriliseret. Ud af kuldet på 4 killinger var 3 fuldstændigt normale,
mens den sidste (og absolut ikke den mindst charmerende!) så lidt
anderledes "forkert" ud. Han så ud som om han var sat forkert sammen, og
havd fået ekstra store muskler alle de forkerte steder Han var også
lidt underlig i hovedet, men en dejlig kat ikke desto mindre. Prøv at
ringe til dem i har købt kattene af, og spørg om de kan have en mistanke
om indavl. Ellers tag ham et smut med til dyrelægen og spørg om
han/hendes mening.

Hvis katten i alle andre henseender er nogenlunde normal (så normal som
en kat nu engang kan være), og ikke har smerter, kan selv et indavlet
"misfoster" være lige så skøn og dejlig som enhver enden kat

Med venlig hilsen
Christine Clausen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 12-03-04 22:15

> [...]
> ikke bange for vores søn på 1 år, men så snart den hører en lille lyd eller

Hvad siger dyrlægen?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : hedegaard

Dato : 14-03-04 14:06

> Hvad siger dyrlægen?

Da den var killing kunne man ikke se, at den ville udvikle sig så
mærkeligt - nu skal til snart kastreres, så må vi se hvad dyrlægen siger...
Vi vil jo gerne være sikre på, at der ikke er noget alvorligt i vejen med
katten...
VH Tina