øretatoo
Fra : Battlefield´s

Dato : 10-03-04 12:37

Hej
Jeg har lige hentet min kat, som er blevet sterilliseret og samtidigt
øretatoveret.
Jeg fik et girokort til Det Danske Katteregister, men var der ikke noget med
at der før i tiden var to steder kattene blev registrerede?
Er der andre steder jeg skal "anmelde" hende?
Hilsen Vibeke

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 10-03-04 12:42

"Battlefield´s skrev:

> [...]
med
> at der før i tiden var to steder kattene blev registrerede?
> Er der andre steder jeg skal "anmelde" hende?

Jo, der er også Inges Kattehjem, der hedder "Dansk Katte-Register". Jeg har
kun min registreret dér, da det er gratis. Det er helt absurd, at Kattens
Værn og Inges Kattehjem ikke kan samarbejde om ét fælles.

http://www.inges-kattehjem.dk/default.asp?Menu=Dansk

Vh

Morten

Fra : Britta Sørensen

Dato : 10-03-04 13:28

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun min registreret dér, da det er gratis. Det er helt absurd, at Kattens
> Værn og Inges Kattehjem ikke kan samarbejde om ét fælles.

Halløj...
og det gode af det hele er at Inges Kattehjem er gratis at registrer sin kat
i !

mvh. Britta

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 10-03-04 13:54

Og Flack bruger begge registre og det gør Dansk katteværn og Inges Kattehjem
også.

Er hvad de har oplyst til mig.

Vi bruger også Inges kattehjem fordi det er gratis.

Mvh

Jakob

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-03-04 14:36

In article <404efe1a$0$5952$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der andre steder jeg skal "anmelde" hende?
> Hilsen Vibeke

HejVibeke

Jeg tror absolut ikke du *skal* registrere hos Inges kattehjem. Der gik
flere år efter vores øremærkning, før jeg overhovedet kom på nettet og
opdagede den mulighed.
Men man kan ligeså godt gøre det, det er som sagt helt gratis

Har patienten det godt? Klø hende bag ørerne fra mig

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-03-04 14:48

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har patienten det godt? Klø hende bag ørerne fra mig
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej Ann
Tak, hun har det ikke specielt godt lige nu, men jeg håber da at hun snart
bliver friskere. Det var godt, at vi bestemte os for at få hende
sterilliseret, det viste sig at hun havde en indvendig livmoderbetændelse.
Det er selvfølgelig forklaringen på, at hun ikke kan få killinger mere, nu
håber vi at det også kan være derfor, at hendes temperament var som det var,
hun kunne ikke enes med en eneste af de andre. Dyrlægen mente at det kunne
være fordi hun egentlig havde ondt, stakkels kat!

Tak for oplysningerne om tatovering, nu har jeg tilmeldt hende Inges
Kattehjem, selvom vi selvfølgelig ikke håber at hun bliver væk

Hilsen Vibeke, der synes det er lidt besværligt at have både en hund
(Labrador) i snor og en kat i transportkasse med hjem i rutebilen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-03-04 22:24

In article <404f1cac$0$5964$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Dyrlægen mente at det kunne
> være fordi hun egentlig havde ondt, stakkels kat!

Stakkels lille, godt det er overstået!
Enhver kan vel blive irriteret hvis man hele tiden har ondt

> Hilsen Vibeke, der synes det er lidt besværligt at have både en hund
> (Labrador) i snor og en kat i transportkasse med hjem i rutebilen

Narj, synes du! *gg*
Kan lige se det for mig..

Fra : Erik

Dato : 11-03-04 00:03

On Wed, 10 Mar 2004 12:37:04 +0100, "Battlefield´s"
> [...]

>at der før i tiden var to steder kattene blev registrerede?
>Er der andre steder jeg skal "anmelde" hende?

Jeg jender desværre til tilfælde hvor Falck kun har kontaktet eet af
registrene (det hvor den pågældende kat ikke var oprettet i). Men eet
er hvad Falck gør. Hvad med genboen eller den lokale dyrlæge. Det kan
jo ligeså godt være ham/hende der finder din kat. Og kender han/hun
mon begge registre?

Jeg er helt enig i at det er helt vildt dårligt at der skal være to
parallelle registre, men vil på det kraftigste anbefale at man får
sine katte registreret i begge. Grunden til den manglende
sammenlægning er, at Inges Kattehjem ønsker at alle oplysninger om
ejers adresse og telefonnummer skal fremgå via den offentlige
database. Det er imidlertid ikke tilladt ifølge registerloven (uden
ejers samtykke). Derudover er de to foreninger jo ikke just kendt for
at kunne samarbejde overhovedet!!!... Sørgeligt at det skal gå ud over
kattene.

Grunden til at Kattens Værn tager penge for registreringen er, at man
på kontoret bruger tid dels på registrering men også på at besvare
opkald med forespørgsler på fundne eller forsvundne katte. Lønnen til
personalet skal tages af foreningens kasse. Man mener så, at det ikke
er rimeligt at folks private katte skal koste midler fra de indbetalte
kontingenter og arve fra andre, der ønsker at hjælpe herreløse katte
osv. Deri er jeg helt enig! Og helt ærligt - det koster 100,- pr. kat.
Det er det hele.

PS: Dansk Hunderegister tager 150,- for en registrering (der jo
iøvrigt er lovpligtig for hundenes vedkommende. Det samme vil givetvis
snart gælde for kattene også!).

Med venlig hilsen

Erik Steen Larsen

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 11-03-04 00:16

Erik skrev:

> Og helt ærligt - det koster 100,- pr. kat.
> Det er det hele.

Man kan jo også stille regnestykket lidt muntert op således:

De har 340.000 katte registreret - det giver en "omsætning" på 34 millioner
over en periode på måske 10 år

Vh

Morten

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 08:24

> Man kan jo også stille regnestykket lidt muntert op således:
>
> De har 340.000 katte registreret - det giver en "omsætning" på 34
millioner
> over en periode på måske 10 år

Når vi er ved priserne... Sidste fredag oplyste Kattens Værn at det koster
1100,- og 1300,- for at kastrere/sterilisere hhv en hankat og en hunkat. Er
det ikke lidt pebret?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 08:45

"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 1100,- og 1300,- for at kastrere/sterilisere hhv en hankat og en hunkat.

Det lyder som helt almindelige priser her i Københavnsområdet.

Tina

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 09:07

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Er
> >

> Det lyder som helt almindelige priser her i Københavnsområdet.

Det her er i Aalborg. Jeg synes nu bare at det er en ekstrem høj pris,
eftersom en hankat kan kastreres for 250,- "sort"... måske "overprisen"
skyldes at der skal være råd til, hvis det en enkelt gang skulle gå galt?

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 11-03-04 09:42

> [...]
> eftersom en hankat kan kastreres for 250,- "sort"... måske "overprisen"
> skyldes at der skal være råd til, hvis det en enkelt gang skulle gå galt?

Hos vores dyrlæge (knaldhamrende dygtig fagdyrlæge for hunde og katte) ved
Vejle er det også ca. i det prisleje.
Jeg betaler gladeligt, og "overprisen" dækker over, at jeg ikke kun betaler
den reelle omkostning ved operationen, men også at han kan have en dejlig og
veludstyret klinik, dygtige og virkeligt servicemindede
veterinærsygeplejersker, holde både sig selv og sit personale up to date
indenfor faget etc. Alt sammen noget, der koster.
Og jeg ved af erfaring, at han så også kan klare ting, andre dyrlæger må
give op over for (hvor de henviser til ham, -det var sådan, vi i første
omgang blev kunder hos ham).

MVH Mette

Fra : Erik Steen Larsen

Dato : 11-03-04 09:50

On Thu, 11 Mar 2004 09:07:24 +0100, "Johnny" <TheTulip@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>eftersom en hankat kan kastreres for 250,- "sort"... måske "overprisen"
>skyldes at der skal være råd til, hvis det en enkelt gang skulle gå galt?

Hvorfor skulle det koste mere "hvis det en enkelt gang skulle gå
galt"? Det forstår jeg simpelthen ikke. Du får jo ligesom ikke rigtig
nogen erstatning hvis din kat ikke klarer skærene

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 12:31

"Erik Steen Larsen" <esl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skulle det koste mere "hvis det en enkelt gang skulle gå
> galt"? Det forstår jeg simpelthen ikke. Du får jo ligesom ikke rigtig
> nogen erstatning hvis din kat ikke klarer skærene

Jeg tror nu nok at dyrlægen får "en sag på halsen", hvis han da kan gøres
ansvarlig for det der er gået galt. Spørgsmålet er så bare om det kan
bevises på nogen måde at dyrelægen har lavet en fejl.

Fra : Erik Steen Larsen

Dato : 11-03-04 18:54

On Thu, 11 Mar 2004 12:31:01 +0100, "Johnny" <TheTulip@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>ansvarlig for det der er gået galt. Spørgsmålet er så bare om det kan
>bevises på nogen måde at dyrelægen har lavet en fejl.

Der skal være tale om beviselig grov forsømmelighed fra dyrlægens
side. Og sådan arbejder danske dyrlæger almindeligvis ikke. Klienten
har iøvrigt bevisbyrden.

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 11-03-04 12:36

Vi gav vist ca. 800-900 for en kastrering inkl øremærkning.

Og vi skal have den anden til øremærkning nu her - den koster 400 kr alt.
inkl.

Det er i Odense.

Mvh

Jakob

<><><><><><><><>

Fra : Johnny

Dato : 11-03-04 19:04

"Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
> Vi gav vist ca. 800-900 for en kastrering inkl øremærkning.
>
> Og vi skal have den anden til øremærkning nu her - den koster 400 kr alt.
> inkl.

Det var lidt mere humane priser :)

Fra : N/A

Dato : 11-03-04 16:58

Fra : Flemming N.

Dato : 11-03-04 16:58

Vi fik vores hankat kastereret og øremærket i mandags, prisen var
518,-, men det er jo nok fordi vi har fået ham igennem det lokale
kattehjem, og de har en aftale med dem om nedslag i prisen.

Vi fik derudover at vide, at når vi har betalt regningen, skal vi
sende en kopi af kviteringen til kattehjemmet, så refunderer de 50% af
den.

Så den endelige pris for kasteration og øremærkning bliver omkring
260,-

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Kate

Dato : 11-03-04 19:01

Erik <esl@blaagaard-dyreklinik.dk> wrote in

> Og helt ærligt - det koster 100,- pr. kat.

Ja, og den står der jo hele resten af sit liv, så jeg synes også at det
er en minimal udgift i forhold til følelsen af sikkerhed.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.