Katte og microfiber
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 06-03-04 17:26

Nu kom jeg til at gøre tingene i rækkefølge omvendt.
Jeg har bestilt en sofa med betræk i microfiber, før jeg har spurgt
herinde, hvordan katte og møbler med microfiber går i spin sammen.

M.v.h
Niels

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-03-04 10:11

Jeg har sofaer i mørkegrå microfiber og efter 1/2 - 3/4 støvsugning er alle
hårene stadig ikke ude og de suger meget hurtigt nyt hår til sig. Skal ikke
have sofaer i det materiale igen.

Linda

Fra : Kate

Dato : 07-03-04 10:31

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@nospam.dk> wrote in

> Nu kom jeg til at gøre tingene i rækkefølge omvendt.
> Jeg har bestilt en sofa med betræk i microfiber, før jeg har spurgt
> herinde, hvordan katte og møbler med microfiber går i spin sammen.

Min gamle sofa var af microfiber. Den holdt rimeligt meget på hårene,
tilgengæld gad kattene ikke hvæsse kløer i den. Nu har jeg to i
imiteret vaskeskind. Det var et fejlkøb, sofaerne er gode nok, men den
suger hårene til sig og den er ekstremt elektrisk. Så den slags stof
skal jeg ikke ha' en anden gang.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : fam. Ager

Dato : 07-03-04 10:54

> [...]
> Jeg har bestilt en sofa med betræk i microfiber, før jeg har spurgt
> herinde, hvordan katte og møbler med microfiber går i spin sammen.

---------------------------------------

Hej!
Jeg har også været på microfiber, men synes også at den suger de fine hår
til sig, men en støvsuger med et godt sug klarer nu også det problem!.
Jeg har nu læder, og det er klart at anbefale, om det så er opkast,
stikkende hundehår, små chokolade fingre og kattehår...
marie.

---
T-man

Fra : Vibeke

Dato : 07-03-04 21:12

> Jeg har nu læder, og det er klart at anbefale, om det så er opkast,
> stikkende hundehår, små chokolade fingre og kattehår...

Hvordan er det egentlig med læder. Undlader kattene at kradse i det? Min MCO
har næsten hvæsset mine møbler til ugenkendelighed, så har syet nyt betræk
til dem, men han fortsætter. Så er der nogen som har positive erfaringer med
læder?

/Vibeke

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 07-03-04 21:20

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til dem, men han fortsætter. Så er der nogen som har positive erfaringer

Hej Vibeke

Jeg har flere gange læst i denne og andre NG'er at katte ikke er meget for
at hvæsse klør i læder. Desværre har mine katte ikke læst det...
Jeg har et par gamle læderstole, som der gladeligt bliver hvæsset klør i.
Heldigvis i dette tilfælde er det ikke dyre møbler, men loppefund, der er
mere sjove og kitchede end smukke. Men det ændrer ikke det faktum, at de er
lige så udsatte som resten af vores møbler.

MVH Mette

Fra : fam. Ager

Dato : 08-03-04 08:36

> [...]
> til dem, men han fortsætter. Så er der nogen som har positive erfaringer

---------------------------------

Hej!

Jeg har ikke haft kløer i min lædersofa...., men det er også en ragdoll jeg
har, og han har vist ikke læst at katte hvæsser kløer, så de bliver
klippede!
marie.

---
T-man

Fra : Ida

Dato : 08-03-04 12:36

--

> [...]
> til dem, men han fortsætter. Så er der nogen som har positive erfaringer

Hej Vibeke

Jeg kan kun anbefale læder, men af en god kvalitet, hvor læderet er tykt og
kan klare en gang fræs, for der kommer altså 'ar'.
Min lædersofa har holdt til et utal af katte + to voldsomme drengebørn på
snart 4 og 6 år, der mener sofaen er et gymnastikredskab, i nu 6 år og
selvom der er ridser og skrammer, så er de kun overfladiske og lægges ikke
'så' meget mærke til, men jeg har også været rimelig god til at behandle den
med læderfedt.
Den har også den klare fordel, at både poteaftryk, beskidte barnehænder,
opkast, spildt sodavand og meget mere kan tørres af

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : maz

Dato : 08-03-04 14:16

Ida wrote:
> Jeg kan kun anbefale læder, men af en god kvalitet, hvor læderet er
> tykt og kan klare en gang fræs, for der kommer altså 'ar'.
Det er også min erfaring. Vi har i min familie haft den samme lædersofa i 20
år med katte - og den holder stadig uden at være blevet flået i stykker. Men
det skal være god kvalitet ;)

/Maria

Fra : maz

Dato : 07-03-04 15:55

Niels Jacobsen wrote:
> Jeg har bestilt en sofa med betræk i microfiber, før jeg har spurgt
> herinde, hvordan katte og møbler med microfiber går i spin sammen.

Kan du nå at afbestille?? Jeg har mørkeblå sofaer i mikrofiber, og de suger
simpelthen kattehår til sig. Jeg har problemer med at fjerne de fine hår fra
betrækket, og har nu tæpper lagt over.. *suk* Køber selv aldrig mikrofiber
igen! ;)

Maria

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-03-04 16:33

Niels Jacobsen <niels.k.jacobsen@nospam.dk> wrote:
> Jeg har bestilt en sofa med betræk i microfiber, før jeg har spurgt
> herinde, hvordan katte og møbler med microfiber går i spin sammen.

Hej alle
Tak for jeres svar.
Det lyder godt nok ikke som en god kombination, og sofaen skal
yderligere være den sofa som kattene må ligge i. Min anden sofa i uld er
kattefri zone :-/ *G*.
Jeg har længe ledt efter en 2.pers. sofa, som i længde, design og pris
skulle opfylde nogle krav, og det lykkedes så tilsyneladende igår,
undtagen mht. betrækket, som er sandfarvet microfiber.

Jeg kan godt afbestille den, men så skal jeg ud at lede igen.
Læder er der desværre ikke råd til.
Jeg har en god støvsuger.

M.v.h
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 16:46

> [...]
> Jeg har bestilt en sofa med betræk i microfiber, før jeg har spurgt
> herinde, hvordan katte og møbler med microfiber går i spin sammen.

Der er også en anden side af sagen, ud over kattehår og microfiber sammen

Min vens kat, Bølle, elsker at ligge i møbler med microfiber. Min egen kat,
Mis, nægter at ligge på microfiber. Han er kun i min mors sofa, når der er
et eller andet han kan ligge på.

Jeg har møbler med bomuldsbetræk, det er min kat helt vild med at ligge i.
Min vens kat derimod, han gider ikke bomuldsbetræk....

Så der er ikke en endegyldig regel for, hvordan katte og møbler går i spænd
sammen.

Tina