Jane - hvordan går det med killingerne i d~
Fra : Lene Hansen

Dato : 06-03-04 13:38

Ja overskriften er også mit spørgsmål - hvordan går det ,med de sidste
killinger?

Hilsen

Lene

Fra : Jane …:€)

Dato : 06-03-04 13:51

> Ja overskriften er også mit spørgsmål - hvordan går det ,med de sidste
> killinger?
>
> Hilsen
>
> Lene

Hejsa

Det ser lysere ud. De tager på og virker friske. De er også ved at få øjne
nu.

Her er vægten i dag: "rotten" = 176 gr. Den Hvide = 180 gr.

Jeg må nok sige at "rotten" tager meget på. Det er super duper.

Glade hilsner fra Jane

Fra : Lene Hansen

Dato : 06-03-04 14:03

Hvor lyder det godt. Den du fortalte om i går, der virkede slap også er den
bedre - ja det er den vel så?
Jeg håber virkelig du får lov til at beholde resten.

Hilsen

Lene

Fra : Jane …:€)

Dato : 06-03-04 14:32

> [...]
> bedre - ja det er den vel så?
> Jeg håber virkelig du får lov til at beholde resten.

Det var i forgårs - og den døde.

Har to tilbage, der virker sunde og raske. Pånær det ene øje er åbent på
begge, men det andet ser sådan lidt "klistret" sammen ud.
Er det normalt - eller kan de have betændelse? Og i tilfælde af - hvad så?

Seneste billeder fra lige nu:

http://www.125.dk/cats/killinger.html

Mvh jane

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-03-04 14:51

> [...]
> begge, men det andet ser sådan lidt "klistret" sammen ud.
> Er det normalt - eller kan de have betændelse? Og i tilfælde af - hvad

Det er helt normalt at de åbner lidt af gangen, måske et halvt eller et
helt. Ikke noget i det.
Betændelse er gult, tyktflydende og klistret puds. Hvis der ikke er sådan
noget at se, så er det bare fordi de ikke har åbnet øjene endnu. Det kommer
i løbet af et par dage.
Jeg håber de sidste to klarer den. Vægten ser okay ud.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jane …:€)

Dato : 06-03-04 17:01

[snip...]
> [...]
> i løbet af et par dage.
> Jeg håber de sidste to klarer den. Vægten ser okay ud.

Det er klistret.. Jeg prøver med lidt kogt vand... Det ene øje er fuldt
åbent hos begge - pudsigt nok.

Hold fast de bliver dyre, når de skal sælges de små pusser... hihihi... Alt
det puslen om dem gør at man får et ret tæt forhold til dem.

Også selvom det ikke er race-katte... det er jo "Familien-Mark-Racen"..
hihi.

Mvh Jane

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-03-04 17:13

> Det er klistret.. Jeg prøver med lidt kogt vand... Det ene øje er fuldt
> åbent hos begge - pudsigt nok.

Ja dup lidt med rent kogt lunktent vand. Være ekstra renlig med et øje til
hver vat-tot eller hvad du nu bruger. Det smitter jo.

> Hold fast de bliver dyre, når de skal sælges de små pusser... hihihi...
Alt
> det puslen om dem gør at man får et ret tæt forhold til dem.
Ja, de bliver nok "hængende"

> Også selvom det ikke er race-katte... det er jo "Familien-Mark-Racen"..
> hihi.

Det gør ingen forskel om det er race eller ej i mine øjne.
Jeg synes det er helt fint med kontroleret avl af huskatte, der får
forplejning og gode familier.
Hilsen Nina

Fra : Jytte

Dato : 06-03-04 14:34

Jane .:?) wrote:

> [...]
> på begge, men det andet ser sådan lidt "klistret" sammen ud.
> Er det normalt - eller kan de have betændelse? Og i tilfælde af -

Hej jJne.

Prøv at vaske øjnene forsigtigt med lidt kogt vand. Hvis det ikke hjælper og
der er betændelse i øjnene, skal du have fat i dyrlægen og få noget
øjensalve. Øjnene kan godt klistre lidt, når de lige åbnes, men du skal
holde øje med det.
Dejligt at høre de to har det godt.
Fortsat held og lykke med dem.

Hilsen
Jytte

Fra : goofy

Dato : 06-03-04 15:05

Hej Jane
> Det var i forgårs - og den døde.
Det var trist
> Har to tilbage, der virker sunde og raske. Pånær det ene øje er
åbent på
> begge, men det andet ser sådan lidt "klistret" sammen ud.
Det er meget normalt at de kun åbner et øje ad gangen, men hold
nøje øje med det - vi har lige haft betændelse hos vores
killinger og da så øjet også " klistret " ud, og der var ikke
gult at se, men dyrlægen konstaterede øjenbetændelse.
> Er det normalt - eller kan de have betændelse? Og i tilfælde
af - hvad så?
hvis betændelse = dyrlæge hurtigst mulig

Dejligt at høre at det går fremad, men jeg vil stadig råde dig
til at får de voksne katte undersøgt ved hjælp af en blodprøve
hvor der undersøge for alt.
Det koster ca. 1000, oo kr, men tilgengæld for du vished for at
det ikke er arveligt.
At gå sådan en omgang igennem igen, hvis du igen skal have et nyt
kuld killinger, vil ikke være til at bære .

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Jane …:€)

Dato : 06-03-04 16:42

[snip...]
> At gå sådan en omgang igennem igen, hvis du igen skal have et nyt
> kuld killinger, vil ikke være til at bære .
>
> Med venlig hilsen
>
> Steen Vinbæk

Jeg ser først om de to der er tilbage klarer skærene.

Mvh Jane