Idé til besparelser på kattemad
Fra : maria courchaine

Dato : 03-03-04 11:27

Diskussionen dyr vs. billig kattemad er tit oppe at vende. Personligt
vil jeg mene, at man får hvad man betaler for. Men hvorfor har jeg så –
desværre alt for tit – købt ”supermarkedstørfoder” til mine katte? Det
er der flere grunde til:

-   Pladshensyn
-   Pris

Hvis man køber f.eks. Hill’s kattemad, kan det bedst betale sig at købe
en stor pose med 10-15 kg. Jeg køber ikke de små poser, da jeg synes,
det så bliver alt for dyrt. Men problemet med de store poser er, at det
for det første er en meget stor udgift på en gang, og desuden fylder det
meget i en lille lejlighed. Da jeg er på SU, er det ikke altid jeg har
råd til at ligge 5-600 kr. på kattemad, og derfor er det måske nogle
gange lettere at tage en æske ned fra supermarkedet til 26 kr. (selvom
der så skal købes flere af dem).

Derfor er jeg kommet på følgende idé:

Hvorfor samler vi os ikke og køber maden sammen?

Hvis man køber 15 kg. Hill’s vil kiloprisen blive 37,66 kr.
Kiloprisen for Whiskas, ved køb af 750 g. æsker, er 33,33 kr.
Forskellen vil blot være 4,33 kr.!

Såfremt vi bliver mange, vil vi endda højst sandsynligt kunne få noget
rabat hos forhandleren. Så vil det ”dyre” tørfoder lige pludselig koste
det samme - eller mindre – end det ”billige”.

Man slipper også for at skulle købe en kæmpe pose og have den stående,
da vi jo hver kan købe præcis den mængde vi ønsker, så længe der er nok
med.

Der hvor dette vil kunne betale sig, er (i hvert fald med Hill’s) ved
tørfoder til Kitten, Adult, Light Adult samt Senior, da det er her man
kan købe de store poser.

Jeg har bare tjekket priser på Hills, da det er det foder jeg selv
bruger, men man kan helt sikkert opnå samme besparelser ved andre mærker.

Jeg bor på Østerbro i København, og derfor er det jo nok mest henvendt
til folk fra København, men andre kan jo lave noget tilsvarende?

Men hvis der er nogen der er interesserede, eller blot vil høre mere, så
send mig en mail på: pussitat@hotmail.com

Med venlig hilsen
maria courchaine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Courchaine

Dato : 03-03-04 12:38

Jeg står gerne for en tilsvarende ordning i Odense. Jeg kan mailes på
kattemad-odense@jubiimail.dk

Med venlig hilsen
Louise Courchaine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ida

Dato : 03-03-04 15:35

--
"maria courchaine" <courchaineKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til folk fra København, men andre kan jo lave noget tilsvarende?
>
> Men hvis der er nogen der er interesserede, eller blot vil høre mere, så

Hej Maria

Prøv at kontakte Sundby Dyrehandel http://www.sundbydyrehandel.dk/ - der har
jeg fået en meget fin ordning på Hills, dog skal jeg købe mindst 120 kg ad
gangen, så lige nu ligger jeg inde med mere end 250 kg foder, der er stablet
op ude i gangen

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Killinger ventes en af dagene

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-03-04 15:41

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> writes:

Orh med Coonbamser varer 250 kg jo heller ikke så længe
--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ida

Dato : 03-03-04 15:45

--
"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Narharj Henrik - regner med det holder et halvt års tid her *G*

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk