alm kattemad til killinger
Fra : Katja Gøbel

Dato : 02-03-04 19:58

Hej,

jeg har lige et spm. Jeg har to katte, en voksen kat på 2 år og en killing
på 16 uger. Problemet er at killingen spiser af den voksne kats mad. den
voksne kat får Specific FCD og skulle indeholde rimelig meget fedt, men så
kan jeg vel slet ikke regne med at han får det han skal have. Skal han død
og pine have killingefoder eller kan jeg supplere med lidt makrel i tomat
osv.??

hilsen katja

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-03-04 12:11

> [...]
> og pine have killingefoder eller kan jeg supplere med lidt makrel i tomat

En killing på 16 uger kan sagtens klare sig med et godt voksenfoder som
c/d - det skal stå frit fremme, så den kan spise, når den har behov.

Mine killinger får killingefoder, indtil den store sæk killingefoder
(10-15kg) er spist op , derefter får de voksenfoder, som de andre i huset.
Jeg har endda haft et kuld, som pure nægtede at spise killingefoder - de
ville kun have voksenfoder! Så det fik de De voksede sig store og
stærke alligevel. -)
Nogle opdrættere bruger slet ikke killingefoder - deres killinger trives
alligevel

Huskattekillinger får jo heller ikke killingemus De får mere eller
mindre "bearbejdede" mus, men deciderede killingemus findes vist ikke
De fleste huskattekillinger trives jo ganske godt på musediæten, har
jeg forstået.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar