Børstning/Frisering af Mainecoon
Fra : Jesper Sloth

Dato : 29-02-04 21:37

Hejsa

Har lige et spørgsmål, omkring børstning af kat, jeg har en Mainecoon som
virklig trænger til at blive børstet godt igennem i de underste lag af pels
i sær under maven, brystet og ved benene. Jeg har en kam med nogle tænder
der kan dreje rundt men den kan ikke tage de dybere liggende hår. Så hvilken
type børste/kam skal jeg have fat i? Handsker har jeg, til egen beskyttelse.
Sømposerne sidder lidt løse når der skal børstes under maven, det er jo en
DAME!

Mvh

Jesper

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-02-04 22:53

"Jesper Sloth" <sloth@FJERNtele2adsl.dk> writes:

> [...]
> Sømposerne sidder lidt løse når der skal børstes under maven, det er jo en

Uha kender det med DAME ;-D

Jeg har en kam som er en slags to i en, på den ene side sidder
tænderne ca 2 mm fra hinanden og på den anden ca 1 mm fra hinanden.

En normal tur er så først rullekammen så 2 mm siden og sidst 1 mm
siden af den anden kam..

Alternativt kan du investere i en børste med vildsvinehår (ret dyr),
jeg plejer også at få en del løs pels med en alm hårbørste, men den
kommer slet ikke i bund.

Når du gør det så hold hendes forben i din ene hånd, mens hun har
ryggen ind mod dig (lettest hvis hun står på et bord, som fx et
stuebord, så hun har ryggen ind mod dine ben). Så har du styr på hende
imens du reder hende gennem.

Jeg reder først mavsen og så fra siderne og ind mod mavsen. Men ok jeg
har også trænet hende til at blive følt/nusset på den, fordi jeg vil
have lov til at palpere hende for lige at tjekke om der er noget. Tro
mig jeg er glad for det nu..*SS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Helle

Dato : 01-03-04 00:09

> [...]
>
> Alternativt kan du investere i en børste med vildsvinehår (ret dyr),
> jeg plejer også at få en del løs pels med en alm hårbørste, men den

Hej.

Hvor køber man sådan en vildsvinebørste henne på nettet og hvad koster sådan
en sag?

Mvh Helle

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 01-03-04 07:44

On Mon, 1 Mar 2004 00:08:53 +0100, "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Hvor køber man sådan en vildsvinebørste henne på nettet og hvad koster sådan
>en sag?
>
>Mvh Helle

Hej Helle

Sådan en vildsvinehårsbørste hedder Parson Maeson og fås hos Pit Stop

www.pitstoppets.dk

Fra : Jesper Sloth

Dato : 01-03-04 14:07

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> har også trænet hende til at blive følt/nusset på den, fordi jeg vil
> have lov til at palpere hende for lige at tjekke om der er noget. Tro

Jeg må ud og se på mulighederne i butikkerne, og prøve mig frem.

Mvh

Jesper

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-03-04 16:59

"Jesper Sloth" <sloth@FJERNtele2adsl.dk> writes:

> Jeg må ud og se på mulighederne i butikkerne, og prøve mig frem.

Ja der er ikke meget andet for...

Prøv at kigge på www.avifauna.dk de har et ret stort udvalg også omend
portoen er en "smule" dyr...

Fra : Jesper Sloth

Dato : 05-03-04 22:33

> [...]
> har også trænet hende til at blive følt/nusset på den, fordi jeg vil
> have lov til at palpere hende for lige at tjekke om der er noget. Tro

Hej igen

Kan det gøre ondt, på katen med hår der er filtret sammen på maven? foer det
er ikke let at få bugt med det. Se hende lige her på det første billede
øverst, der er nok at gå igang med.

http://www.overgaard-sloth.dk/billeder.htm

Mvh

Jesper

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-03-04 00:24

"Jesper Sloth" <sloth@FJERNtele2adsl.dk> writes:

> Hej igen

Hej igen igen

> Kan det gøre ondt, på katen med hår der er filtret sammen på maven? foer det
> er ikke let at få bugt med det. Se hende lige her på det første billede
> øverst, der er nok at gå igang med.

Ja det gør ondt, naturligvis alt efter hvor meget du tager fat... Men
også fordi dullerne trækker i huden, hvilket i sidste ende kan betyde
at hun kan få svært ved at bevæge sig. Så de skal væk.

Derfor bruger jeg også først en rullekam som dog ikke kommer helt i
bund som sådan, men mere glider af og gør at man kan filtre totterne
ud stille og roligt...

Du kan også bruge noget pudder/pulver, men jeg
er ikke lige helt klar over hvilken type som er bedst eller om man
bare kan nøjes med at bruge kartoffelmel, som jo har ret meget samme
egenskaber..

Er det slemt må du have fat i en dulleskærer, som er en slags karte
med knive i den ene ende. Som simpelthen skærer dullerne op.

Og nej det er ikke let at få bund i, specielt ikke i denne
fældetid. For nuværende og til hun er færdig med at fælde, får
Anastacia en omgang hver aften, senere bliver det så mindre.

> http://www.overgaard-sloth.dk/billeder.htm

Søde misser du har