min lille nye mis og min elskede Fie samme~
Fra : Katja Gøbel

Dato : 28-02-04 09:26

Hej,

jeg har brug for lidt hjælp. Jeg kom hjem fra kolding med min lille nye mis
kl 23 i går. Så satte jeg ham i et rum alene, hvor Fie gik i et andet. Det
gik ret godt. Der gik ikke lang tid, så stod hans hale op, som om intet
rørte ham. Så åbnede jeg stille en dør mellem dem med en avis i klemme så de
ikke kunne komme helt til hinanden. Der lå de og kiggede på hinanden.
Snusede lidt mm. Så åbnede jeg døren helt. Men den helt store interesse har
de ikke for hinanden. Jeg kan se hun mere eller mindre overvåger ham her til
morgen. Kommer han lidt for tæt på, så hvæser hun lidt af ham (siger skrup
af du er inden for min private sfære) og så går han lidt væk. Men de vimser
hele tiden om hinanden og de ved hvor de er hver især. Hun sidder roligt på
mit skrivebord, og han vimser rundt mens hun holder øje. Han er meget
nysgerrig og undersøger alt. Hun vil hverken kæle eller noget som helst. Men
det vil han.

har i en ide til hvad jeg skal gøre? Hun er 2 år og han er 16 uger. Når hun
hvæser er det lige så stille, og ellers ser hun bare lidt fornærmet ud.
Savner jo min rigtige fie der var glad. Virker hun ikke til at være nu.
Prøver at komme så meget om hende, men hun gider hverken det ene eller det
andet.

hilsen katja

Fra : Katja Gøbel

Dato : 28-02-04 09:27

Skal lige nævne, at de slet ikke interesserer sig for mad i øjeblikket. De
er virkelig fuldstændig ligeglade. De kigger mere på hinanden og udforsker.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 28-02-04 10:08

Katja Gøbel wrote:
> [...]
> fornærmet ud. Savner jo min rigtige fie der var glad. Virker hun ikke
> til at være nu. Prøver at komme så meget om hende, men hun gider

Hej Katja!

Først: mange gange tillykke med din nye misling

Derefter vil jeg sige at det faktisk går rigtig godt med din sammenføring.
Det er helt naturligt at Fie er lidt sur - den lille ny skal jo også lige
have at vide hvem der bestemmer
Jeg har sammenført 2 gange, og her den sidste gang, gemte den nye dreng sig
i et par dage - jeg måtte tage ham frem for at sætte ham på bakken, og maden
havde han der hvor han nu gemte sig. Han kom dog op og puttede hos mig om
natten. Den mellemste mis (også stadig killing) hvæste en del af ham, den
største virkede ligeglad. Men så tog de to små sig lige en hvæse/tumletur,
og dagen efter styrtede de rundt og legede sammen, og har været de bedste
venner lige siden.

Selvom din Fie ikke vil noget lige nu, så snak til hende så hun ved du
stadig kan lide hende også. Og prøv at lade være med at kæle for meget med
den lille dreng når Fie kigger. Det skal nok gå helt fint med de to

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Katja Gøbel

Dato : 28-02-04 11:05

Ja for mit problem er, at nu har Fie mere eller mindre isoleret sig i et hul
i kradsetræet. Ligger bare og kigger og sover,men det kan jo være det har
været en hård nat?? første gang sammen med ham.

Men han kommer hele tiden til mig og vil kæle og møsse og hvad ved jeg. Fie
har aldrig været en særlig kælen kat, men er begyndt at blive det, men hun
afviser totalt nu. Jeg vil jo heller ikke afvise ham hver gang. Men det er
jo noget med, at man skal sørge for, at snakke mest med ens egen kat end den
nye?? det er meget svært da han er så kælen og så gerne vil snakke.

hilsen katja

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-02-04 10:52

"
> [...]

> Prøver at komme så meget om hende, men hun gider hverken det ene eller det

Jamen så går det jo helt som det skal. Fie er bare lidt fornærmet. Hun skal
jo vise den nye hvem der bestemmer... og ja, det går altså ud over alle.
Nyd du hvordan de lærer hinanden at kende. De har en masse de skal fortælle
og vise hinanden. Når de begynder at jagte hinanden og måske slå hinanden
oven i hovedet, er de ved at være venner Fie skal nok tø op igen og
blive gode "gamle" glade Fie. Lad være med at presse hende, det går hurtigt
over.
Alt lyder til at være okay, så slap du af og nyd showet
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Katja Gøbel

Dato : 28-02-04 11:06

tak for det begge to. Er glad for det går som det skal.

Fra : Kate

Dato : 28-02-04 14:32

"Katja Gøbel" <katja@goebelconsult.dk> wrote in

> tak for det begge to. Er glad for det går som det skal.

Hihihi, da jeg læste dit første indlæg tænkte jeg "det går jo
fantastisk", så jeg har intet at tilføje til Danieels og Ninas indlæg.
Jeg kan fortælle at da Mowgli flyttede ind her, 15 uger gammel, var
billedet lidt det samme. Jeg havde på det tidspunkt Johan og Sofie på
12 år (Sofei døde sidste år) og Lante på 3 år. Mowgli skulle være
legekammerat til Lante. Reaktionerne var lidt blandede. J&S ignorerede
Mowsen fuldstændigt, "hvis vi ikke ser ham, er han har nok slet ikke",
Lante traskede rundt lige i hælene på ham, mens han udforskede hjemmet.
Mowsen var totalt ligeglad med kattene, men kaninerne fik ham godt nok
op på dupperne.

Så du kan se situationenerne er meget ens og Fie har udvist en helt
normal adfærd. Det kommer til at gå helt "efter bogen" Tillykke med
din ny mis. Har han forresten fået et navn?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.