Frugt yoghurt
Fra : Selma Sehic

Dato : 26-02-04 22:15

Min kat elsker frugt yoghurt, men jeg er lidt i tvivl om det er usundt for
kattes maver?

Nogen erfaringer med jeres katte og frugt yoghurt?

Mvh.
Selma

Fra : Kate

Dato : 26-02-04 22:32

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> wrote in news:c1lnc1$1c1$1@sunsite.dk:

> Min kat elsker frugt yoghurt, men jeg er lidt i tvivl om det er
> usundt for kattes maver?
>
> Nogen erfaringer med jeres katte og frugt yoghurt?

Mine katte kan bedst li' Gaio eller cultuta, men køber jeg cultura med
passionsfrugt så spiser de gladeligt det og her er det ikke noget
problem. Okay, de får det ikke hverken dagligt eller endda ugentligt,
der kan sagtens gå et par måneder imellem jeg køber, men så får de for
ellers har jeg som minimum 3 katte hængende med indtil flere poter i
min tallerken

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 26-02-04 23:10

Bare husk at katte ikke kan nedbryde lacktose - som der fx er i mælk.

/Jakob

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-02-04 23:47

In article <403e6e35$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jakob
Thuesen <faril@DELETEfaril.dk> wrote:

> Bare husk at katte ikke kan nedbryde lacktose - som der fx er i mælk

Rigtigt - men i surmælksprodukter er laktosen nedbrudt, så det skulle
ikke være et problem
Mine er sære. De slikker glade og fro resterne af min yoghurttallerken.
Men giver man dem en lille skål selv, er det ikke interessant. Skøre
kræ...

Fra : Britt Malka

Dato : 27-02-04 01:30

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> skrev:

>Nogen erfaringer med jeres katte og frugt yoghurt?

Jeg spiser en yoghurt - men som regel vanilleyoghurt - hver dag, og
den ene af vores to katte har det som et fast ritual at slikke låget,
når jeg har åbnet yoghurten, og bægeret, når jeg er færdig.

Der har aldrig været nogen problemer i den anledning.

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-02-04 12:31

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
og
> den ene af vores to katte har det som et fast ritual at slikke låget,
> når jeg har åbnet yoghurten, og bægeret, når jeg er færdig.

Neo & Dixie er vilde med Drikkecultura m. hindbærsmag *S*
Men kun hvis de får lov til at drikke af det låg, der sidder på flasken *G*

/Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Frodo

Dato : 27-02-04 07:32

Jeg har en af mine sidende på skødet hvis han kan komme til det og suge al
næring ud af min A38, med øjnene, hver morgen. Og han er over tallerkenen
som en ....mis.....når jeg er færdig og sætter den på gulvet. Men servere
jeg noget i en tallerken for ham vil han ikke røre det, men det vil de 2 små
til gengæld meget gerne, de røre overhovedet ikke den tallerken jeg har
spist af, ikke engang selv om den gamle ikke er hjemme.

Men er det ikke pga. af disse dejlige særheder vi elsker vores katte

/Frodo

--
Besøg:
www.Zahbo.dk

Denne mail er blevet scannet af Norton AntiVirus Copyright© 2000-2002
Symantec Corporation og indeholder ikke virus!

Fra : Selma Sehic

Dato : 27-02-04 10:02

Tak for jeres svar.....

Min kat slikker min finger hvis det er yoghurt på, så det drejer sig om små
mængder. Ellers hvis hun får det i lille skål vil hun det ikke

Vh.
Selma

Fra : Kate

Dato : 28-02-04 00:35

"Frodo" <det-er@min-fjerndette-postkasse.dk> wrote in

> Men er det ikke pga. af disse dejlige særheder vi elsker vores
> katte

Jo. Mine spiser dog Cultura både af egne skåle og min tallerken. De er
ikke diskriminerende i den henseende