ragdoll
Fra : fam. Ager

Dato : 26-02-04 20:45

Hej derinde!
er her nogle heldige ejere af Ragdoll`s ?

---
T-man

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 26-02-04 21:09

Nej, men jeg er ejet af 1 stk.
hvisjegfølermigforsømtogvilnussesvrælerjegheltvildtellerstillermigivejenform
orsåhunfalderovermig Ragdoll *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 26-02-04 21:21

Sådan 2 har jeg også

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:403e5268$0$27452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : fam. Ager

Dato : 26-02-04 21:53

Det var da rart med nogle lidelsesfæller... Er det fuldvoksne? Jeg er
nemlig noget i tvivl om hvor tunge de bliver sådan ca..
Jeg har ellers altid svoret til hundene, -for katte er nogle sky,
utilregnelige, kradsene, strintene, underlige selvstændige dyr der ikke kan
holdes hjemme, og dermed bliver kørt ned....indtil en dag jeg skulle have
hundefoder fra min leverandør, som jeg godt vidste havde katte. og da blev
jeg lokket i baghold, og skulle omvendes fra mine teorier om katte! Jeg fik
klappet Main Coon i massevis, ganske kønne, og så kom hovedattraktionen;
Ragdollmor med killinger på 5 uger, ohhhhh nøøøøøj, øv hvor er det svært at
være skeptisk. Den ene han var ikke solgt endnu, MEN DET BLEV HAN!. Selv min
mand, som var ligeså skeptisk som jeg, er helt solgt til dyret, og gladelig
deler dyne med ham!-dér kommer end ikke hundene...
Indtil videre har han ikke været ude, og det lader heller ikke til at det
rager ham..han er 8mdr., men vi har overvejet at lave vores terrasse om, så
der er udbrudsikkert.
Hvor meget skal man sikre, skal det være overdækket med tråd? For det er jo
ikke verdens mest atletiske dyr, ham her kan ikke komme op på køkkenbordet,
uden hjælp!
Lad mig høre.....
hilsner fra marie og Anton

---
T-man

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 26-02-04 23:09

> Det var da rart med nogle lidelsesfæller... Er det fuldvoksne? Jeg er
> nemlig noget i tvivl om hvor tunge de bliver sådan ca..

Harry er fra august 2001, hvilket vil sige, at han er 2½ år. Jeg tvivler på,
at han er fuldvoksen, men han vejer 6,5 kg., og den vægt har han holdt i
over et år nu.

> [...]
min
> mand, som var ligeså skeptisk som jeg, er helt solgt til dyret

Min favoritkat har været skovkat, lige siden jeg fik de to første. Men efter
Harry er kommet til, må jeg sige, at de har fået alvorlig konkurrence. Jeg
er helt syg med hans temperament. Han er desværre ikke så hyggesyg som
skovkattene, men det har jo også sin charme. Jeg har i hvert fald meget
svært ved at stå for ham, når han smider sig på gulvet og vil kløs på maven,
og gæster har det på samme måde. Jeg tror, at han har været hund i et
tidligere liv *S*

> Hvor meget skal man sikre, skal det være overdækket med tråd?

Har ikke den fjerneste anelse, jeg bor på 2. sal på Frederiksberg, så ingen
af kattene ser andet natur, end hvad de kan se fra vindueskarmen *S*

>For det er jo ikke verdens mest atletiske dyr, ham her kan ikke komme op på
køkkenbordet uden hjælp!
> Lad mig høre.....
> hilsner fra marie og Anton

Atletisk ???? njaaaaa, hvis jeg udtrykker mig diplomatisk, vil jeg nøjes med
at sige, at gulvet kun gynger en lille smule, når Harry kommer luntende *G*
Måske derfor at han kun hopper op i sofaen, for der er plads nok til rumpen
*S* han hopper aldrig op i lænestolen. Han lunter også på en lidt mere
hoppende måde end skovkattene.

M.v.h.
Lise

Fra : fam. Ager

Dato : 27-02-04 08:16

Ha-ha-ha! gulvet gynger!, her skælver det, og især når Anton liiiiige skal
vise terrieren, hvem der har flest muskler, så dundrer der en flodhest
afsted, jamen virkelig!, sikke en larm han laver!. og sikke et madøre, jamen
kunne han få lov, havde han også ædt hundens mad.
Men det er helt sikkert også temperamentet, jeg er solgt til. Han skal med
overalt, snakker meget, og råber hvis han føler sig overset,elsker at ligge
hos, i sofa, stol, computer. Om natten går han på skift ind og luller hos
mine unger og ender i fodenden hos os. Det er en utrolig selskabelig og
meget hyggelig kat!. Nå, ja, det løber helt af med mig, det var vægten..Jeg
synes ikke at det kan læses på nogle af opdrætternes sider, og dem man hører
om, spænder meget vidt.
Jeg ved at hunnerne er noget mindre, end hannerne. Jeg har hørt dem der
vejer på den anden side af de 10 kg! men også det halve!
min her er som sagt 8 mdr. og vejer pt.5kg
venligst marie
"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:403e6e8c$0$27434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> tidligere liv *S*

hvisjegfølermigforsømtogvilnussesvrælerjegheltvildtellerstillermigivejenform

---
T-man

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 27-02-04 17:40

Har da vist gjort en genial fejl. Troede lige ragdoll var en kærlig
betegnelse for store katte. Så det har jeg alligevel ikke

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 27-02-04 23:41

> Har da vist gjort en genial fejl. Troede lige ragdoll var en kærlig
> betegnelse for store katte. Så det har jeg alligevel ikke

Hehe, man skulle tro det *S* Men nej, det er en selvstændig race, der
oprindelig udspringer af Perser, Hellig Birma og Burmeser. Min er masket, så
han med god vilje kan minde om en knap så langhåret, men noget tungere
Birma.

Kig evt. på min opdrætters side http://www.ragdoll.dk/. Katten på forsiden
minder meget om Harry som killing, og de beholder deres blå øjne som voksne
*S*

Med venlig hilsen
Lise

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 27-02-04 23:36

>og sikke et madøre, jamen kunne han få lov, havde han også ædt hundens mad.

Der er Harry vist meget usædvanlig. Ok, han guffer ret meget tør- og
vådfoder, men lækkerier som entrecote, her til aften, og råt hakket oksekød,
i går, er han bedøvende ligeglad med.

> Men det er helt sikkert også temperamentet, jeg er solgt til. Han skal med
> overalt, snakker meget, og råber hvis han føler sig overset,elsker at
ligge
> hos, i sofa, stol, computer.

Ja, det lyder godt nok også som min, især det med at råbe *G* Han er klart
katten med de bedste stemmebånd her *G*

> Jeg ved at hunnerne er noget mindre, end hannerne. Jeg har hørt dem der
> vejer på den anden side af de 10 kg! men også det halve!
> min her er som sagt 8 mdr. og vejer pt.5kg
> venligst marie

Han følger godt med, jeg tror, at Harry var på 4,8 kg. i den alder, i hvert
fald lige deromkring.

Med venlig hilsen
Lise